Slovenske železnice so v drugi polovici leta 2022 objavile razpis za 20 novih bimodalnih (dizel + elektrika) potniških vlakov oz. potniških garnitur, ki se jih kasneje lahko nadgradi v bimodalne. Kot so sporočili za Uporabno stran, so na razpis prejeli eno ponudbo, ki je v fazi presoje naročnika.
Naročilo 20 novih bimodalnih potniških vlakov
Do odpiranja prispetih ponudb bi moralo priti 21.9.2022, a je bil sprožen predrevizijski postopek. Zahtevek za revizijo zoper razpisno dokumentacijo je podala družba STADLER POLSKA sp. z.o.o., ul. Targowa 50, 08-110 Siedice, Poljska. Zahtevek je bil kasneje umaknjen. Na portalu javnih naročil je zapisano takole:
Naročnik je po prejemu vloge s katero ga je vlagatelj obvestil, da umika zahtevek za revizijo na razpisno dokumentacijo na portalu eRevizija objavil sklep o zaustavitvi predrevizijskega postopka in sprožil nadaljevanje postopka oddaje JN v informacijskem sistemu eJN. Odpiranje ponudb se je zaradi zahteve informacijskega sistema moralo zamakniti. Odpiranje ponudb je bilo izvedeno 28.09.2022 ob 14:10 uri.
Iz Slovenskih železnic so tako sporočili, da so prejeli eno ponudbo, odločitev pa bo javno objavljena na Portalu javnih naročil. Nekako logično sklepanje je, da je bil Stadler Rail edini, ki je oddal ponudbo za 20 novih potniških bimodalnih vlakov. Zato je tudi odstopil od revizijskega postopka in omogočil hitrejše nadaljevanje postopka. Od odpiranja bo tako čez nekaj dni minilo že pol leta. Zato bi nekako že lahko pričakovali, da bodo Slovenske železnice podale odločitev o oddaji naročila.
Kakšne bimodalne potniške vlake si želijo Slovenske železnice
V sklopu javnega razpisa so Slovenske železnice iskale dobavitelja 20-ih novih potniških vlakov za prevoz potnikov po Sloveniji. Razpis omogoča oddajo ponudbe za 20 bimodalnih potniških vlakov, ki združujejo dizelmotorni pogon in 3kV DC električni pogon ali pa 20 dizelmotornih (DMG), ki jih je možno nadgraditi v bimodalni vlak. V vsakem primeru bi teh 20 vlakov v določeni točki (ob nakupu ali kasneje) Slovenske železnice lahko uporabljale na elektrificiranih in neelektrificiranih železniških progah. To pa bi jim dejansko omogočilo, da vozijo trase, ki jih z isto potniško garnituro zdaj ne morejo.
Vse podrobnosti razpisa so na voljo TUKAJ in so dejansko podobne prejšnjemu, ko so Slovenske železnice kupile vlake proizvajalca Stadler Rail. Potniške garniture morajo omogočati vožnjo s hitrostjo 140 km/h, na voljo mora biti vsaj 170 sedežev, od tega 5-10% v 1. razredu. Žal še vedno zahtevajo zgolj 10 mest za kolesa. So pa tokrat dodali zahtevo po USB in USB-C vhodu ter prostoru za avtomat za hrano.