SharePlanica je car-sharing platforma, ki jo je predstavila družba Mastercard v okviru sponzorstva FIS finala svetovnega pokala v smučarskih skokih v sodelovanju s Planico. Na portalu shareplanica.si je bilo zabeleženih več kot 150 prevozov v Planico in več kot 300 iskalcev prevoza. S skupnim prevozom bodo prispevali k zmanjšanju emisij ogljikovega dioksida (CO2).
S SharePlanica in deljenjem prevoza do manjših emisij CO2
Projektu SharePlanica so se pridružila tudi številna slovenska podjetja, med drugim NLB, Zavarovalnica Triglav, Big Bang, Pivovarna Laško Union in Športna Loterija Slovenije. Center za energetsko učinkovitost Instituta Jožef Stefan je izračunal, da z enim samim deljenim prevozom iz Ljubljane v Planico in nazaj prihranimo enako količino CO2 izpustov, kot jo ustvari leto in pol leta prižgana 7 W LED žarnica oz. 60 W klasični sijalka. Vse to pa lahko primerjamo z enim letom neprestanega polnjenja mobilnega telefona. Vsi, ki se bodo v Planico zapeljali v sklopu SharePlanica, bodo deležni akreditacije z VIP parkiriščem, voznik pa bo prejel tudi bon za hrano in pijačo v vrednosti 25€.
Aleš Petejan, direktor marketinga Mastercard Slovenija je povedal:
Kot posamezniki in družba vsi stremimo k temu, da bi začeli živeti in aktivno delovati bolj trajnostno v dobrobit svojemu lastnemu okolju in zdravi prihodnosti. Prav to pa je tudi namen družbe Mastercard – z majhnimi koraki prispevati k večjim spremembam. Projektu so se z velikim zanimanjem pridružila tudi nekatera večja slovenska podjetja, kar je zagotovo dokaz, da smo na pravi poti.
Andrej Krajner, direktor blagovne znamke in komuniciranja v NLB Skupini je povedal:
V NLB smo trajnost svojih odločitev in dejanj umestili v središče svojega poslovanja. Kot prva banka iz Slovenije smo se zavezali Načelom OZN za odgovorno bančništvo, leta 2022 pa smo se pridružili tudi Zavezništvu za podnebno nevtralno bančništvo Združenih narodov (Net Zero Banking Alliance). Preko financiranja želimo pospešiti prehod naše domače regije, Jugovzhodne Evrope, v nizkoogljično gospodarstvo, pri tem pa želimo voditi z zgledom, zaradi česar smo se z veseljem pridružili projektu SharePlanica.
Tjaša Kolenc Filipčič, direktorica službe za trženjsko komuniciranje v Zavarovalnici Triglav je o dodala, da so s Planico nerazdružljivo povezani že več kot pol stoletja:
K zaključku svetovnega pokala v smučarskih skokih tudi letos Zavarovalnica Triglav pristopa kot dolgoletni partner Smučarske zveze Slovenije in Zlati partner največjega slovenskega športnega praznika. Že več kot štiri desetletja dogodek soustvarjamo z akcijo Otroci Triglava v Planici, s čimer nagovarjamo nekatere cilje trajnostnega razvoja OZN. Zato se z veseljem pridružujemo tudi konstruktivni pobudi SharePlanica, ki poleg nagovarjanja posameznikov k odgovornemu prevozu spodbuja tudi povezovanje navijačev iz vse Slovenije.