Spletni vplivneži oz. influencerji v Sloveniji v zakonodaji niso nikjer izrecno omenjeni. Zaradi zaščite potrošnikov pa morajo tudi vplivneži pri oglaševanju ali prodaji preko socialnih omrežij spoštovati predpise s področja poslovanja in oglaševanja. Kot so naznanili v skupnem sporočilu, bodo na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport skupaj s Tržnim inšpektoratom Republike Slovenije temu področju zdaj namenjali več pozornosti. Prav tako pa dodajajo, da se na ravni Evropske unije pripravlja nova zakonodaja. Ta bo še bolj natančno urejala to področje.
Influencerji / vplivneži v Sloveniji morajo imeti registrirano dejavnost (pravna oseba ali samostojni podjetnik)
Influencerji v slovenski zakonodaji niso nikjer posebej omenjeni, a zanje seveda veljajo enake zahteve, kot za druge, ki opravljajo pridobitno dejavnost. Tako npr. če influencer pridobitno dejavnost opravlja brez urejenega pravnega statusa, gre za delo na črno. To pa se kaznuje z globo. Glavna tržna inšpektorica Andreja But je tako povedala:
Vsakdo, ki v okviru svojega profila na socialnem omrežju opravlja pridobitno dejavnost, na primer oglašuje izdelke proti plačilu, mora biti za svojo dejavnost ustrezno registriran oziroma mora imeti urejen status, kot pravna oseba ali samostojni podjetnik.
Influencerji opravljajo storitve informacijske družbe
Kot v sporočilu razlagata ministrstvo in tržna inšpekcija, influencerji opravljajo storitve informacijske družbe. Storitve informacijske družbe so namreč tiste gospodarske dejavnosti, ki se izvajajo preko interneta ter vključujejo prodajo storitev, blaga in digitalne vsebine na podlagi sklepanja pogodb prek interneta. Andreja But dodaja:
Vplivneži, ki na trgu nastopajo kot ponudniki storitev informacijske družbe, morajo na svojih spletnih straneh zagotavljati lahek, neposreden in stalen dostop do podatkov o podjetju in sedežu, veljaven elektronski naslov za hitro in učinkovito komuniciranje ter matično in davčno številko. Prav tako pa morajo te informacije zagotavljati tisti vplivneži, ki opravljajo brezplačne storitve, kot so posredovanje podatkov in oglaševalska sporočila.
Spoštovanje oglaševalske zakonodaje
Influencerje zavezujejo tudi določbe o oglaševanju, saj morajo biti oglaševalska sporočila v jeziku, ki je potrošnikom na območju Republike Slovenije lahko razumljiv. Prav tako mora iz oglaševalskega sporočila biti jasno razvidno in prepoznavno, da gre za oglaševalsko sporočilo in katero podjetje je njegov naročnik. Različni popusti, premije, darila in podobno ter različne nagradne igre pa morajo biti oglaševane skladno s predpisi. Seveda morajo biti pogoji dostopni, jasni in razumljivi.
Seveda oglaševanje ne sme biti zavajajoče, žaljivo, nedostojno ali bilo takšno, ki bi lahko povzročile telesno, duševno ali drugačno škodo pri otrocih in ki bi lahko izkoriščale njihovo zaupljivost in pomanjkanje izkušenj. Prepovedane so tudi zavajajoče, nepoštene in agresivne poslovne prakse.
Če influencerji s potrošniki prek svojih profilov na socialnih omrežjih ali spletnih straneh sklepajo pogodbe za nakup, morajo spoštovati tudi določbe, ki se nanašajo na sklepanje pogodb sklenjenih na daljavo, je še zaključila Butova.