Barbenheimer je precej nepričakovan internetni pojav, ki je zaokrožil v poletnih mesecih. Ne gre za viralni plesni izziv ali mem, ampak precej unikaten dogodek v filmski industriji. Pojav, ki sliši na ime Barbenheimer, je nastal iz sočasnega izida dveh diametralno nasprotnih filmov Barbie in Oppenheimer.
Kako je nastal Barbenheimer?
Izraz Barbenheimer je sestavljenka iz naslovov dveh filmov Barbie in Oppenheimer. Prvi je fantazijska komedija, ki jo je režirala Greta Gerwig in govori o ikonični modni lutki Barbie. Drugi pa je biografski triler, ki ga je napisal in režiral Christopher Nolan in govori fiziku J. Robertu Oppenheimerju. Ostra kontrastnost med obema filmoma, glede na njihovo vsebino, ciljno publiko in žanr, je sprožila vrsto komičnih odzivov uporabnikov interneta, kar je privedlo do rojstva fenomena Barbenheimer.
Barbenheimer je imel zanimiv učinek na prodajo vstopnic
Učinek Barbenheimerja ni bil omejen na digitalni svet. Več kot 20.000 članov AMC Stubs je vnaprej kupilo vstopnice za oba filma, kar je privedlo do 33% povečanja prodaje vstopnic za dvojne projekcije. Za film Barbie se sicer ocenjuje, da bo ustvaril 80-100 mio $ prometa, Oppenheimerju pa 50 mio $. Pojav je pritegnil tudi pozornost hollywoodskih osebnosti, pri čemer so mnogi podprli idejo o ogledu obeh filmov kot dvojne projekcije. Tudi Tom Cruise, Greta Gerwig in Margot Robbie so pokazali podporo fenomenu, saj so pokazali vstopnice za oba filma.
Barbie in Oppenheimer v Sloveniji
Film Barbie v slovenske kinematografe prihaja danes, 19. julija 2023. V Cineplexx Slovenija so pripravili tudi Ladies Night dogodek, ki ga pripravljajo z distributerjem Blitz. Premiera filma Oppenheimer pa bo 20. julija 2023. Cineplexx bo imel premierno predvajanje na lokaciji Ljubljana-Rudnik, ki ga pripravljajo z distributerjem Karantanija Cinemas.
Najprej Barbie ali najprej Oppenheimer
Ena izmed najbolj intenzivnih razprav, ki obkrožajo Barbenheimer, je vrstni red ogleda filmov. Ali začeti z lahkotnim filmom Barbie ali bolj intenzivnim Oppenheimer”? Odgovor seveda v veliki meri temelji na osebnih preferencah. Film Barbie je sicer dolg 114 minut, Oppenheimer pa 180 minut. Če ju gledamo zaporedoma, to pomeni skoraj 5 ur filma.
Seveda pa so Barbenheimer pograbili tudi v marketingu. Med drugim je tako moč zaslediti vrsto promocijskih materialov z napisom Barbenheimer. Zelo popularne so kratke majice, kjer levo stran predstavlja film Barbie, desno pa Oppenheimer.