Širitev štajerske avtoceste in širitev primorske avtoceste, ki bi dodala še tretji vozni pas, se počasi premika naprej. Radio Slovenija je danes naznanil, da je DARS oddal vlogo za širitev štajerske avtoceste, vlogo za primorsko avtocesto pa naj bi oddali še ta mesec. Če bo šlo vse po načrtih, pa bi širitev avtoceste lahko pričeli čez dve leti, torej leta 2025.
Širitev štajerske avtoceste in širitev primorske avtoceste bo prinesla tretji pas
Pridobitev pravnomočnega okoljevarstvenega soglasja je eden ključnih korakov, da bi z deli lahko pričeli. Že nekaj časa je znano, da bi tretji pas na štajerski in primorski avtocesti dobili s preureditvijo odstavnega pasu v vozni pas. To se bo zgodilo na odseku med Domžalami in Ljubljano ter med Vrhniko in Ljubljano.
Širitev štajerske avtoceste
Širitev na štajerski avtocesti je torej predvidena na odseku med Domžalami in Ljubljano. Ker je bila dokumentacija zaključena, so zdaj Ministrstvo za okolje že zaprosili za izdajo okoljevarstvenega soglasja. Načrtovana je celovita obnova dotrajane voziščne konstrukcije, preureditev odstavnega pasu v tretji prometni pas širine 3,5 metra ter izvedba odstavnih niš. Kjer so na območju premostitveni objekti, bodo te ustrezno razširili in obnovili tiste dele, ki so poškodovani. Vzhodni del priključka Sneberje bo deležen celovite rekonstrukcije. Prav tako bodo preuredili sistem odvodnjavanja, cestno razsvetljavo in elektroinštalacije.
V sklopu širitve štajerske avtoceste bodo nadgradili tudi spremenljivo prometno informacijsko signalizacijo, sistem klica v sili, vzpostavili sistem za nadzor in vodenje prometa.
Širitev primorske avtoceste
Tukaj dokumentacija še ni povsem zaključena. Kot poroča 24ur bo do širitve na primorski avtocesti prišlo na odseku med Ljubljano in Logatcem v smeri Kopra ter od Vrhnike do Ljubljane v smeri Ljubljane. Vse podrobnosti bodo znane, ko bo DARS vložil vlogo za izdajo okoljevarstvenega soglasja, kar naj bi se zgodilo še v avgustu.
Začetek širitve štajerske in primorske avtoceste?
Pri DARS pojasnjujejo, da, če bo šlo vse po načrtih, bi z deli lahko pričeli v letu 2025. V letu 2023 nameravajo pričeti s postopki za pridobitev dodatnih zemljišč. Če bo odkup dodatnih zemljišč in pridobivanje obeh okoljevarstvenih soglasij potekal brez zapletov, pa razpis za izvedbo gradbenih del načrtujejo v prvi polovici leta 2024.
Širitev štajerske in primorske avtoceste bo potekala več gradbenih sezon
Pri DARS so o samem poteku širitve štajerske in primorske avtoceste s tretjim pasom zapisali, da bodo dela morala potekati ob vzpostavitvi zapor in posledično delni omejitvi prometa. To posledično pomeni več faz izvedbe del. Sama faznost izvajanja dela pa še ni znana in je odvisna tudi od pridobivanja okoljevarstvenega soglasja. Eden od kriterijev, ki jih ta vsebuje je tudi vpliv na okolje v času gradnje. Poudarili so, da bo gradnja tretjega pasu na obeh vpadnicah zagotovo potekala več gradbenih sezon.