Električni skiro Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra je najnovejši in hkrati najmočnejši član družini Xiaomi električnih skirojev. Xiaomi je pri vseh skirojih do zdaj izhajal iz forme, ki jo je predstavil že pred leti in nanjo dodajal izboljšave. Pri modelu 4 Ultra pa so se stvari lotili na novo in tako izboljšali marsikatero pomanjkljivost. Dvojno vzmetenje zagotavlja udobno vožnjo, močnejši motor pa omogoči, da vožnjo v klanec odpeljemo kot za šalo.
Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra je že na prvi pogled večji, masivnejši in predvsem težji. V primerjavi s 4 Pro, ki tehta 17 kg, je skiro 4 Ultra težji za ~7.5 kg, saj tehta ~24.5 kg. To je pričakovano, saj ima tudi večjo baterijo, močnejši motor in dvojno vzmetenje. Skiro je bolj robusten in vsekakor ni več igračka, ampak resno prevozno sredstvo. Predvsem zaradi novega S+ načina delovanja, a o tem malo kasneje.
Gladka vožnja čez luknje, razpoke in neravne robnike
Dvojno vzmetenje skiroju ne daje zgolj posebnega videza, ampak zagotavlja zelo gladko vožnjo. Prvo testiranje je Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra opravil v Puli, kjer prometna infrastruktura ni ravno prirejena vožnji koles in skirojev. To posledično pomeni tudi veliko lukenj, razpok in neravnih prehodov robnikov. V primerjavi s skiroji brez dodatnega vzmetenja je bila pri 4 Ultra vožnja izjemno udobna in prijetna. Prav dejstvo, da je bila vožnja z električnim skirojem precej robata, je marsikoga odvračalo od njihove uporabe na daljši vožnji. Tukaj to vsekakor odpade.
Brez težav tudi po lužah
V dežnih razmerah se predvsem zaradi varnosti uporabi električnega skiroja odrekamo. A takoj po dežju velikokrat naletimo na luže. Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra je tukaj poskrbel za dve izboljšavi. Pohvali se s certifikatom IP55, kar pomeni, da mu kapljice in škropljene vode ne škoduje. Druga izboljšava pa so 10 inčna Xiaomi DuraGel kolesa. Sama pnevmatika je samozatesnilna. To pomeni, da bo gel poskrbel, da se bodo luknje manjše od 3.5mm zatesnile same. V praksi vse to pomeni, da je oseba nekoliko bolje dvignjena od tal. Ker je zaradi večje baterije tudi površina, na kateri stojimo širša, je na koncu tudi vožnja po lužah prijetna, predvsem pa suha.
Močnejši motor in S+ način za izjemen pospešek
Pri Xiaomi električnih skirojih smo že tradicionalno navajeni na tri hitrosti P, D in S. Način P je namenjen vožnji na območju pešcev in je omejen na 6 km/h. D način ima omejeno hitrost pri 20 km/h, S, ki je športni način pa pri 25 km/h. Pri 4 Ultra je Xiaomi dodal še S+ način, ki zares potegne. Končno hitrost t.j. 25 km/h namreč doseže v štirih sekundah. V praksi je potrebna kakšna sekunda več, saj je vse odvisno od teže posameznika. S+ način resnično pokaže razliko v moči motorja, ki je tukaj 500W in doseže max 940W. Zgolj za primerjavo, pri 4 Pro je 350W in doseže max 700W. Dodaten pospešek in zaradi dodatnega vzmetenja nekoliko drugačen način vožnje od voznika skiroja zahteva še večjo zbranost in previdnost. Predvsem pri sunkovitih zavojih. Po kar nekaj prevoženih kilometrih se je izkazalo, da je zavijanje levo in desno pri 4 Ultra najbolje izvesti z nagibanjem telesa in manj z uporabo balance. Močnejši motor ima še eno zelo dobro lastnost, saj v P načinu dejansko zagotavlja vožnjo 6 km/h ne glede na težo osebe.
Vožnja v klanec s polno hitrostjo
Seveda pa se močnejši motor najbolje pozna pri vožnji v klanec. Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra v Puli ni imel nikakršnih težav premagati vseh klancev. A bolj zanimiva je pot na Ljubljanski grad. Tukaj je povprečni naklon 10%, na dveh mestih pa ta doseže 15%. Maksimalni naklon, ki ga skiro še zmore, je 25%, kar je 5% več kot pri 4 Pro. V S+ načinu je skiro s polno hitrostjo švignil na Ljubljanski grad. Pri S načinu je hitrost na najbolj strmem delu sicer padla, a ne pod 20 km/h. Pri spustu se je pokazala še ena funkcionalnost. Ko dosežeš hitrost 30 km/h, na preveliko hitrost skiro opozarja s piskanjem.
Izjemno dober doseg in hitrejše polnjenje baterije
Xiaomi je za električni skiro 4 Ultra navedel, da 561Wh zagotavlja avtonomijo za 70 km pri osebi, ki tehta 75kg. To je precejšen skok v primerjavi s 4 Pro, ki ima 336Wh baterijo in zagotavlja 45km dosega. Seveda so to teoretični podatki vožnje po ravnini, a tudi v praksi se pokaže, da ima Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra izjemno dober doseg. V Ljubljani, ki je relativno ravna, je bilo enkrat z vključenim najboljšim načinom regenerativnega zaviranja moč doseči skoraj 45 km. Večinoma pa se je doseg gibal okoli 40 km. To pomeni, da skiro več dni brez težav uporabljamo za vožnjo.
Ko pa pride čas za polnjenje, pa ugotovimo, da 124W polnilec, ki je priložen polnjenje opravi relativno hitro. Xiaomi je v specifikacijah navedel, da polnjenje traja okoli 6.5 ure, kar je npr. precej hitreje kot pri 4 Pro modelu, kjer je za polnjenje potrebnih od 8 do 9 ur. Dejansko pa se pokaže, da polnilec, ki je pri 4 Ultra resnično precej večji, delo o velikokrat opravi celo prej, kot je navedel Xiaomi. Tako se baterija napolni v malo več kot šestih urah.
Aplikacija Mi Home nudi nekaj dodatnih nastavitev
Kot je to v navadi, se Xiaomi skiro prek Bluetooth povezave poveže z mobilnim telefonom in Xiaomi Mi Home aplikacijo. Ta poleg osnovnih informacij o dosegu ponuja še nekaj ostalih nastavitev. Tako lahko zaklenemo delovanje skiroja. V tem primeru so kolesa blokirana, gumb za prižiganje ne deluje, prav tako pa začne piskati, če ga kdo premakne. Nastaviti je moč tudi, da je zadnja luč vedno vklopljena. Prav tako uporabnik prejme obvestilo o tem, da naj preveri napolnjenost pnevmatike.
Kaj pa slabosti?
Če so bile zgoraj opisane predvsem dobre lastnosti Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra, pa je seveda moč najti tudi slabše plati tega električnega skiroja. Teža in velikost sta zagotovo dve zelo pomembni dejstvi tega skiroja. Če starejše skiroje in ostale iz generacije 4 enostavno pospravimo v avtomobil, je tukaj to precej težje storiti. Prav tako je za prenašanje skiro relativno neroden, še posebej zaradi teže. Zaslon, ki je na vrhu skiroja, je ob direktni svetlobi precej slabo berljiv. Zanimivo je tudi, da Xiaomi v vseh teh letih ni naredil nič na področju varnosti npr. omogočil GPS sledenje ali pa vgrajene ključavnice s katero bi skiro bilo moč kam prikleniti.
Zaključek
Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra je super električni skiro, ki nudi izjemno udobno vožnjo, strmina mu ne dela težav, prav tako pa zagotavlja zelo dober doseg. Seveda ima vse to svojo ceno. In ne nujno v €, čeprav je cena skiroja postavljena pri 999,99€. Bolj v smislu njegove mobilnosti, ko ga ne potrebujemo. Najbolj idealno je, če ga lahko uporabljamo tako, da ga ni treba pospravljati ali dvigovati. V takih primerih je skiro idealen partner. Xiaomi je s tem modelom električnega skiroja pokazal, da znajo razviti model, ki vožnjo s skirojem predstavlja kot udobno potovanje.