Sabina Repovž iz Gostilne Repovž v Šentjanžu in Ksenija Mahorčič iz Gostilne Mahorčič v Rodiku sta postali prvi dve chefinji projekta Veuve Clicquot Solaire Tables. Veuve Clicquot Solaire Tables je francoska hiša šampanjcev vzpostavila z namenom oblikovanja skupnosti kreativnih in drznih chefinj, ki delujejo v osrednji Evropi. Poleg chefinj iz Slovenije v sklopu Solaire Tablesv sodelujejo tudi kuharske mojstrice iz Hrvaške, Romunije, Madžarske in Bolgarije.
Šampanjec Veuve Clicquot smo v Sloveniji pili že leta 1808
Arhivi te francoske hiše razkrivajo, da je prva pošiljka Veuve Clicquot šampanjcev v Slovenijo prispela že leta 1808. To je le tri leta po tem, ko je Barbe Nicole Clicquot Ponsardin ali Madame Clicquot, prevzela vodenje hiše po smrti soproga. 27-letne Madame Clicquot je to storila leta 1805 v nasprotju z željami svojega tasta, ki je nameraval hišo šampanjcev prodati. Nora Szegedi, regijska vodja blagovne znamke za osrednjo Evropo v skupini Moët Hennessy je o Madame Clicquot povedala:
Bila je inovatorka in podjetnica, tvegala je in kršila pravila ter uvedla revolucionarne novosti, denimo prvi letniški šampanjec in prvi rose šampanjec. Iskala je popolnost in se ni zadovoljila z bližnjicami, tudi zato nas njena zgodba navdihuje še danes.
Nadaljevala pa o programu Solaire Tables:
Namen programa Solaire Tables je ustvariti skupnost strastnih žensk iz kulinaričnega sveta iz srednje evropske regije, ki se poistovetijo s solaire kulturo. To pomeni, da delijo kreativnost, drznost in globok optimizem Madame Clicquot ter si s svojim delom prizadevajo, da bi gastronomska scena sijala še svetleje.
Projekt Solaire Tables bo potekal dve leti v petih državah
Kot je pojasnila Nora Szegedi se solaire nanaša tudi na ikonično rumeno barvo, ki od leta 1887 predstavlja vzhajajoče sonce, simbol novega dne in novih priložnosti ter izraža prepričanje Madame Clicquot, da se nam z vsakim novim dnem odprejo nove poti za ustvarjanje lepše prihodnosti. Ksenija Mahorčič pravi:
Če narediš nekaj izven okvirjev, je svet takoj bolj zanimiv. Lepo je presenetiti ljudi, jim predstaviti novo plat sebe. Počutim se povezano s solaire kulturo, tudi sama sem neposredna in iskrena tako v življenju kot s krožniki.
Sabina Repovž pa je dodala, da zase sicer pravi, da raje vidi, da izstopajo njeni krožniki kot ona sama in da je raje skrita v kuhinji kot na očeh javnosti. Povezanost z pa med drugim čuti v tradiciji. Gostilna Repovž obstaja tri stoletja, celo starejši so od hiše šampanjcev Veuve Clicquot.
Ksenja je je udeležence otvoritvenega večera Solaire Tables navdušila z mariniranim lososom iz doline Glinščice z limoninim gelom, hrenovo omako, oljem s kraškimi zelišči in cvetovi koromača. Pa tudi s flanom iz sira Jamar s šalotkino masleno omako in spenjenim mlekom s tartufi. Sabina pa je gostom postregla nežno postrv, poširano v omaki s kisom in medom, z drobtinami zelene in krompirja z domače njive, postrvjim kaviarjem in mariniranim koromačem. Kot glavno jed pa je pripravila dušeno pleče teletine v omaki in na žaru pečen hrbet teletine s kroglicami ekološke skute kmetije Kukenberger, zelišči in okisanim korenjem z domačega vrta.
Desert pa sta pripravili skupaj. Pod tankim hrustljavim krogom rumene meringe, ki je simboliziral Solaire Tables, se je skrival pehtranov sladoled s pasijonkino kremo in hrustljavimi lešniki ter rahlo spenjen kraški jogurt z bezgom.
Obstaja le ena kakovost – najvišja
Moto Madame Clicquot je bil, da obstaja le ena kakovost – najvišja. Assia Moussi, predstavnica blagovnih znamk skupine Moët-Hennessy za Slovenijo iz podjetja Merit HP je povedala, da je želja, da bi posebni meniji Solaire Tables v prihodnje bili na voljo tudi gostom gostilne Repovž in gostilne Mahorčič, ki bi si lahko ob izbranih jedeh privoščili šampanjce Veuve Clicquot na kozarec. Vsem, ki imajo radi ali bi si želeli spoznati te legendarne šampanjce, želijo namreč ponuditi unikatno in sončno, optimistično izkušnjo.