Sprejetje hibridnih delovnih modelov je privedlo do pomembnih sprememb v vzorcih poslovnih potovanj. Podjetja ponovno razmišljajo o pogostosti in namenu potovanj, osredotočajo se na nujna srečanja in tista, ki imajo visoko dodano vrednost. Ta premik ni le zmanjšanje potovanj, ampak njihovo optimiziranje za maksimalen vpliv na poslovne odnose in priložnosti. Mastercard je izvedel raziskavo in vanjo vključil ključne odločevalce na področju poslovnih potovanj in rezultate predstavil v beli knjigi z naslovom Navigating Global Business Travel.
Hibridni delovni modeli prinašajo inovacije pri upravljanju potnih stroškov
Ključna ugotovitev Mastercardove študije je, da so hibridni delovni modeli v upravljanje potovanj in stroškov (T&E) vnesli nove zapletenosti. Študija je pokazala, da se bo v naslednjih 10 letih količina poslovnega potovanja občutno povečala. Podjetja se prilagajajo različnim potovalnim potrebam razpršene delovne sile, kar vodi do bolj dinamičnih in agilnih T&E procesov. Uvajajo orodja z umetno inteligenco za sledenje stroškov v realnem času in hitrejše odobritve. 91 % odločevalcev o potovanjih je poročalo, da načrtujejo vlaganje v umetno inteligenco in strojno učenje, da bi zaposlenim v naslednjih petih letih zagotovili bolj personalizirano potovalno izkušnjo in izboljšali procese potovanj in stroškov na potovanjih.
Tovrstna preobrazba zahteva inovativne rešitve, zlasti na področju orodij za upravljanje plačil in stroškov. Ne izboljšuje le učinkovitosti, temveč zagotavlja tudi nemoteno izkušnjo za zaposlene, ki izmenično delajo na daljavo in na kraju samem.
Mobilne virtualne kartice: prelomnica v poslovnih potovanjih
Na področju plačilnih rešitev izstopajo mobilne virtualne kartice zaradi svoje prilagodljivosti in varnosti. Virtualne kartice postajajo priljubljena rešitev za upravljanje potovalnih stroškov. Te kartice so še posebej primerne za hibridni delovni model, saj omogočajo enostavno uporabo in robustno sledenje stroškov, kar se sklada z dinamično naravo sodobnih poslovnih potovanj. Nudijo prilagodljivost in enostavnost, hkrati pa so učinkovite pri poenostavljanju procesa upravljanja stroškov. Zato ni nenavadno, da kar 9 od 10 odločevalcev pričakuje, da bo skoraj za večino podjetij (48 %) v naslednjih petih letih običajno imeti virtualne plačilne kartice.
Zaposleni za poslovna potovanja še vedno uporabljajo osebne plačilne kartice
Zanimivo je, da 1 od 3 odločevalcev o potovanjih še vedno poroča, da zaposleni v njihovi organizaciji uporabljajo osebne kartice za rezervacijo potovanj. Novo hibridno delovno okolje zahteva od teh odločevalcev, da maksimalno izkoristijo uporabo kartic. Zaposleni namreč osebne kartice v vedno večjem obsegu koristijo za stroške poslovnih potovanj. Pri čemer jih 90 % poroča, da načrtujejo ponuditi kartice za namen potovanj in kritje stroškov na potovanjih, kar bi izboljšalo optimizacijo porabe in nadzora.
Trajnostna potovanja v središču pozornosti
Trajnost je zdaj ključni dejavnik pri odločanju o potovanjih, ki ga spodbuja povečana ozaveščenost o okoljskih in družbenih vladnih smernicah. Podjetja se vse bolj zavedajo glede svojega ogljičnega odtisa in raziskujejo okolju prijazne možnosti potovanja. Hkrati pa stremijo k potovalni politiki, ki je v skladu z njihovimi trajnostnimi cilji, kar odraža rastočo zavezanost okoljski odgovornosti. To ni le premik v smeri varčevanja s stroški, ampak tudi k odgovornim in trajnostnim poslovnim praksam.
Čezoddelčno sodelovanje za učinkovite potovalne politike
Zapletenost sodobnih poslovnih potovanj zahteva sodelovanje med več oddelki. Integracija vpogledov iz kadrovskega, finančnega in operativnega oddelka je ključna za razvoj potovalnih politik, ki ustrezajo raznolikim potrebam in urnikom hibridne delovne sile. Prav zaradi te razdrobljenosti procese vedno težje poenostaviti. 85 % odločevalcev o potovanjih se strinja, da bo v naslednjih petih letih običajno imeti »Chief Travel Officerja« posebno osebo za upravljanje procesov korporativnih potovanj.
Poslovna potovanja kot katalizator rasti
Podjetja raziskujejo inovativne načine uporabe potovanj za spodbujanje poslovnega razvoja in odnosov s strankami v okviru hibridnega delovnega modela. Poslovna potovanja lahko namreč izboljšajo dobičkonosnost. Približno polovica odločevalcev o potovanjih namreč pravi, da bo zmanjšanje poslovnih potovanj zmanjšalo prihodke za več kot 10 % (43 %) v naslednjih 3 letih. Skoraj polovica odločevalcev o potovanjih tudi napoveduje, da bo omejevanje poslovnih potovanj povečalo fluktuacijo zaposlenih za več kot 10% (48%) v istem časovnem obdobju..
Prihodnost poslovnih potovanj bosta prilagodljivost in inovacije
Glede na prihodnost se bo pokrajina poslovnih potovanj še naprej razvijala vzporedno s hibridnim delovnim modelom. Podjetja, ki sprejmejo prilagodljivost, tehnološki napredek in trajnostne prakse, bodo bolje pripravljena na soočanje z izzivi in priložnostmi te nove dobe.