V sodobnem svetu se potrošniške navade hitro spreminjajo, še posebej, ko gre za uporabo digitalnih platform za naročanje hrane in izdelkov. Glovo je razkril zanimive trende in navade v letu 2023 v Sloveniji. Vse od sprememb v načinu življenja in preferencah Slovencev pa do rekordov povezanih z aplikacijo Glovo.
Rekordi uporabnikov in zvestoba kurirjev
Najbolj zvesti Glovo uporabnik je iz Ljubljane in je v tem letu opravil 904 naročil, skupaj so vredna več kot 30.000 €. To kaže na rastoče udobje, ki ga nudijo digitalne dostavne storitve. Še bolj poseben rekord pa s predanostjo drži Glovo kurir iz Domžal. Letos je namreč prevozil kar 31.300 km. S tem dosežkom se je uvrstil tudi na prvo mesto med vsemi Glovo kurirji po svetu.
Priljubljene jedi in naročila
Slovenci so v letu 2023 najpogosteje naročali ameriško, zdravo in italijansko hrano, pri čemer so burgerji, piščančji medaljoni in pice ostali na vrhu priljubljenosti. Zanimivo je, da je prišlo do 23% rasti pri naročilih bolj zdravih obrokov, kot so sveže solate, zelenjavne jedi in boule, kar odraža spreminjajoč se odnos do prehranjevanja.
Rast v hitri dostavi in lokalni hrani
Ena izmed prednosti naročila hrane preko aplikacije Glovo je prav gotovo tudi hitrost. Kaj pa jedi, ki so v letu 2023 dosegle največjo rast naročil? Izjemna rast je bila zabeležena pri naročilih za poke boule (113%) in čevapčiče (134%). To kaže na raznolikost okusov in želja med Slovenci. Posebej pomemben je bil porast naročil lokalne hrane, teh je bilo za kar 218% več kot v prejšnjem letu.
Razvoj partnerske mreže
Glovo je v zadnjem letu doživel tudi širitev svoje partnerske mreže. Število Glovo partnerjev se je v letu 2023 povečalo za 27%. Ta rast je bila še posebej izrazita med malimi in srednje velikimi podjetji, kar poudarja pomen Glova kot pomembnega akterja v lokalnem gospodarstvu. Mala in srednja podjetja predstavljajo več kot dve tretjini partnerske mreže, letos pa se je ta segment povečal za 33% v primerjavi z lanskim letom. Kar 22% partnerjev pa se uvršča v trgovinski del, ki združuje supermarkete in trgovce na drobno.
Zlata minuta v letu 2023 – minuta, ko je bilo največ naročil
V sklopu rešitve Glovo največ naročil oddajo v Ljubljani, Mariboru in Domžalah. 37% naročil pride v času kosila, 41% pa med 19.00 in 21.00. Zlata minuta, kot so poimenovali minuto z največjo frekvenco naročil, je bila 14. marca ob 11.00. Takrat je bilo dostavljenih 59 izdelkov v 23 naročilih po slovenskih ulicah. Vsake 3 sekunde so sprejeli eno naročilo. Sicer pa smo Slovenci najpogosteje naročali v januarju, marcu in maju. Med dnevi pa so izstopali petek, četrtek in sreda, saj je na te tri dni prejetih več kot 45% naročil.
Pomembnost trgovinske kategorije
Tudi trgovinska kategorija v aplikaciji Glovo je doživela izjemno rast z 38% povečanjem dostavljenih izdelkov iz supermarketov. Slovenci smo torej ugotovili, da po mleko, kruh in druge sestavine za sobotno kosilo ni treba nujno v trgovino. Petki in sobote so dnevi, ko prek Glova opravimo največ nakupov živil, saj kar 33% tedenskih naročil prejmejo ob koncih tedna. To poudarja trend, da potrošniki vse bolj cenijo udobje in hitrost, ki ju ponuja digitalno naročanje osnovnih potrebščin.
V sklopu maloprodajne vertikale, ki združuje specializirane trgovine, je prišlo do izjemnega porasta naročil iz kategorije daril. V primerjavi s prejšnjim letom je prišlo do 84% povečanja. Hitrost, diskretnost in preprostost dostave pa kaže porast naročil iz pikantne kategorije trgovina za odrasle, kjer beležijo kar 46% več naročil.