V preteklem letu se je na področju nakupovanja najbolj izrazito povečalo zanimanje za pelete, koncertne vstopnice in hišne ljubljenčke. Medtem pa je bila kategorija Nepremičnin na spletni strani bolha.com v letu 2023 najbolj priljubljena.
Trajnostno razmišljanje postaja vedno močnejše
Trajnost je postala ključni del našega vsakdana. Potrošniki v vedno večjem obsegu iščejo načine za zmanjševanje odpadkov in okoljsko odgovorno ravnanje. Zlasti nakup rabljenih izdelkov je pridobil na priljubljenosti. V lanskem letu pa so med vodilnimi artikli izstopali še peleti, koncertne vstopnice in domači ljubljenčki.
Še posebej pa to velja pri mladih
Generacija Z je močno sprejela trajnostno modo. Raziskave kažejo, da kar štirje od desetih potrošnikov kupujejo rabljene izdelke, pri čemer so mladi, rojeni med letoma 1995 in 2010, še posebej naklonjeni rabljenim izdelkom. Dve tretjini generacije Z daje prednost rabljenim izdelkom, saj jih dojemajo kot bolj modne in cenovno dostopnejše.
Neli Iskra, 23-letna modelka, ki je sodelovala pri projektu bolha.com fešn, je izrazila svojo naklonjenost trajnostni modi. Poudarila je predvsem njeno pomembnost za okolje in trajnostno nakupovanje. Podatki iz ankete bolha.com kažejo, da 83% Slovencev kupuje nova oblačila le nekajkrat letno, večinoma v fizičnih trgovinah, pri spletnem nakupovanju pa redko vračajo oblačila. Več kot polovica kupuje rabljena oblačila, 79% pa jih podari ali proda na bolha.com.
Večje povpraševanje po hišnih ljubljenčkih, vstopnicah za koncerte, peletih in nepremičninah
V letu 2023 je bilo skoraj 60% večje povpraševanje po hišnih ljubljenčkih. Prva polovica leta pa je prinesla tudi skoraj dvakrat več iskanj za pelete v primerjavi z letom 2022, kar je posledica energetske krize. Iskanje vstopnic za dogodke je naraslo za 600%, zaradi sprostitve ukrepov za zajezitev covida-19. Slovenci smo pokazali velik interes za mačke in pse, s poudarkom na pasmah kot so pomeranci, pudlji in border collieji.
Nepremičninska kategorija je v letu 2023 beležila znaten porast iskanj. S 70% več iskanj za prodajo hiš in skoraj 20% več za prodajo stanovanj. Prav tako se je povečalo zanimanje za oddajo stanovanj in sob, kot tudi za počitniške objekte in vozila. Podkategorija kolesarstva je prav tako doživela 30% rast.