Družba BTC in OriginTrail sta v Restavraciji City v BTC Cityju Ljubljana predstavili nov projekt, ki z uporabo umetne inteligence in drugih sodobnih tehnologij, kot je blockchain, zagotavlja transparentnost in sledljivost izvora mesa. Projekt si prizadeva s pomočjo umetne inteligence in preverljivih podatkov promovirati lokalno in trajnostno pridelavo. Potrošnikom pa je na tak način predstavljena praktična uporabnost in uporabniku prijazna plat teh tehnologij.
Pionirski projekt transparentnosti v restavraciji City v BTC-ju
Miha Mermal, izvršni direktor za področje marketinga in trajnostnega razvoja v družbi BTC, ter direktorja in ustanovitelja podjetja OriginTrail, Žiga Drev in Tomaž Levak, so izpostavili ključne prednosti projekta. Umetna inteligenca, podkrepljena z verodostojnimi informacijami in tehnologijo OriginTrail, omogoča dosledno sledenje izvoru mesa. “Ta iniciativa je prva tovrstna integracija v slovenskem HORECA sektorju, ki presega stereotipe o umetni inteligenci in ponuja vpogled v njeno široko aplikativnost ter prijaznost do končnih uporabnikov,” je še dodal Žiga Drev.
Interaktivno doživetje za goste
Projekt ponuja interaktivno izkušnjo za goste restavracije, ki lahko z uporabo QR kode na jedilniku lahko izvedo več o izvoru mesa, ki ga jedo. Poleg tega jim klepetalni robot, ki deluje na principu umetne inteligence, omogoča, da postavljajo vprašanja in dobijo odgovore na temo mesa, njegove pridelave, certifikatov kakovosti, trajnostnih praks ter uporabljene tehnologije. Vse informacije so shranjene v decentraliziranem in odprtem omrežju OriginTrail povezanem s tehnologijo blockchain.
V prvih dveh tednih uporabe je rešitev pritegnila veliko zanimanje med obiskovalci, kar kaže na povečano ozaveščenost in zanimanje za trajnostno pridelavo in transparentnost v prehranski verigi. Miha Mermal je poudaril:
Zavedamo se, da napredne tehnologije prinašajo velik potencial za izboljšanje poslovnih procesov. S tem projektom želimo spodbuditi lokalno pridelavo in zagotoviti svežino ter visoko kakovost naših jedi, ob tem pa postaviti primer dobre prakse za nadaljnji razvoj tehnoloških rešitev v gostinstvu in širše.
Projekt tako demonstrira možnosti uporabe sodobnih tehnologij v praksi, ter odpira pot za njihovo širšo implementacijo v prehranski industriji. Z analizo vprašanj in povratnih informacij uporabnikov nameravajo partnerji projekta prilagajati in nadgrajevati ponudbo. Hkrati pa izboljšati uporabniško izkušnjo, kar vključuje tudi nadaljnji razvoj klepetalnega robota. Ta pristop ne samo da krepi zaupanje potrošnikov v blagovne znamke, temveč tudi spodbuja k večji odgovornosti in transparentnosti v celotni prehranski verigi.
Foto: Matic Kremžar