Na mednarodni konferenci Dnevi korporativne varnosti, ki je potekala 13. in 14. maja 2024 na Brdu pri Kranju, je Telekom Slovenije prejel Slovensko nagrado varnosti za najbolj varno podjetje leta 2023. Ta nagrada, ki jo podeljuje Institut za korporativne varnostne študije ICS-Ljubljana v sodelovanju s Slovenskim združenjem korporativne varnosti, velja za najpomembnejše priznanje na področju varnosti v Republiki Sloveniji.
Telekom Slovenije postavlja zagotavljanje varnosti in neprekinjenega poslovanja kot strateško prioriteto. Skrbi za varnost svojega omrežja, storitev in uporabnikov ter nudi kibernetsko in informacijsko zaščito različnim organizacijam, podjetjem in dogodkom. Center kibernetske varnosti in odpornosti Telekoma Slovenije sodi med najsodobnejše centre te vrste v regiji.
V obrazložitvi nagrade so organizatorji med drugim zapisali:
Telekom Slovenije je največji telekomunikacijski operater ter pomemben predstavnik kritične infrastrukture in izvajalec bistvenih storitev v Republiki Sloveniji. S sistemskim pristopom vzpostavlja učinkovite okvire varnostne arhitekture. Gre za vzpostavljanje integralnega korporativno-varnostnega sistema, ki temelji na profesionalnosti in celovitosti, na povezanosti fizične in informacijske varnosti, varnostnih standardov, visoki stopnji organizacijske in varnostne kulture ter poslovne etike in nenazadnje na zavidljivo visoki pripadnosti zaposlenih. V zadnjem obdobju so bili posebni napori namenjeni dvigovanju varnosti in zanesljivosti informacijskih sistemov, sistemu varovanja ključnih podatkov in inovacij ter varnostnemu zavedanju zaposlenih. Ogromni napori so bili v navedenem obdobju usmerjeni tudi na področje kibernetske varnosti.
Vesna Prodnik, članica uprave Telekoma Slovenije, odgovorna za tehnologijo, pa je ob prejemu nagrade povedala:
popolne varnosti ni. Ključno pa je, da se zavedamo tveganj in jih ustrezno obvladujemo. V Telekomu Slovenije svoje aktivnosti na področju celovitega zagotavljanja varnosti stalno nadgrajujemo in razvijamo. Smo del kritične infrastrukture in sistemski operater, ki je temeljni člen, brez katerega si težko predstavljamo telekomunikacije v državi. Naše omrežje uporabljajo podjetja in organizacije z visokimi varnostnimi zahtevami ter okoli milijon zasebnih uporabnikov. Na področju informacijske in kibernetske varnosti smo tesno vpeti tako v domače okolje kot v mednarodne tokove. Ves čas skrbimo za visoko raven varnostnih procesov, ki jih stalno evaluiramo, izboljšujemo ter prilagajamo dogajanju v širšem prostoru in pojavu različnih varnostnih tveganj. Gre za zelo kompleksno poslovno funkcijo, ki jo upravljamo strateško, načrtno in odgovorno.
Center kibernetske varnosti in odpornosti Telekoma Slovenije
Zaposleni in procesi v Centru kibernetske varnosti in odpornosti Telekoma Slovenije so certificirani ter skladni z najvidnejšimi certifikati in standardi s področja informacijske varnosti, vključno z mednarodnimi standardi ISO 22301, ISO 27001 in ISO 27018. Slednji standard ureja zaščito osebnih podatkov v oblaku.
Telekom Slovenije je prvo podjetje v Sloveniji, ki je prejelo mednarodni certifikat ISO 22301. Ta standard dokazuje zanesljivo delovanje storitev in procesov podjetja ter zagotavlja hiter in učinkovit odziv ob izrednih dogodkih. Z uvedenim Sistemom upravljanja neprekinjenega poslovanja je Telekom Slovenije usposobljen za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih razmerah.
Podjetje je prav tako certificirano v skladu z mednarodnim standardom ISO 27001, ki določa kakovosten in varen sistem upravljanja varovanja informacij. Telekom Slovenije je ta certifikat dodatno razširil na področje zagotavljanja kibernetske varnosti ter nadzora omrežja in storitev. S tem dodatno utrjuje svoj položaj odgovornega in naprednega operaterja, ki se zavezuje najvišjim standardom varnosti storitev in infrastrukture. ISO 27001 prejmejo le tista podjetja, ki izpolnjujejo najvišje zahteve na področju informacijske varnosti.