33. Slovenski oglaševalski festival (SOF 2024) je 6. in 7 junija potekal v Avditoriju Portorož. Dvodnevnega dogajanja obogatenega s številnimi predavanji se je udeležilo 1.300 obiskovalcev. SOF 2024 pa se je zaključil z Zlato nočjo v sklopu katere so podelili letošnje nagrade. Agencija leta je postala Futura DDB, Znamka leta pa Poli. Da je telekomunikacijski operater A1 Slovenija postal Oglaševalec leta, pa so razglasili že nekaj dni pred SOF-om.
Kako je potekal izbor najboljših del prijavljenih na SOF?
Da so ob koncu SOF-a 2024 lahko razglasili zmagovalce, so pred tem potekala ocenjevanja prijavljenih del. Prvi krog žiriranja je že tretjič potekal v okviru Tekmovalne akademije SOF, v kateri je ob strokovni žiriji dela za ožji izbor ocenjevalo 43 članov Slovenske oglaševalske zbornice. S takšnim načinom ocenjevanja del na SOF-u so nadaljevali, saj se je izkazalo, da Tekmovalna akademija predstavlja dober miks agencij, oglaševalcev in medijev. Dela pa je na koncu ocenila 11-članska žirija, ki ji je predsedoval kreativni direktor Boštjan Napotnik. Pri skupini Upravljanje blagovnih znamk in sekciji Odgovorno komuniciranje, so se ocenjevanju pridružile še tri predstavnice oglaševalcev.
Zmagovalci festivala SOF 2024
Kot rečeno, je titulo Agencija leta prejela Futura DDB, najuspešnejša Znamka leta postala Poli. Najboljša produkcijska hiša filmskih oglasov je Diskont films, najboljši produkcijski hiši radijskih in zvočnih oglasov pa sta Black Lime in Radio Slovenija.
Naziv Oglaševalska osebnost leta je prejel Andrej Krajner, direktor blagovne znamke in komuniciranja v NLB skupini, Oglaševalec leta 2023 pa je postalo podjetje A1 Slovenija. Na tekmovanje Young Lions v Cannes potujeta Ivona Repše in Lučka Fabijan iz agencije DROM agency, saj sta zmagovalki natečaja za Mlade kreativce.
Poleg omenjenih sta bili na SOF-u 2024 podeljeni še dve veliki nagradi, pa tudi 19 zlatih in 57 srebrnih nagrad. Veliki nagradi sta prejeli kampanji: Poročni fotograf – Tadej Vaukman (Diskont films za Get Married Or Die) ter Nori na Poli že od 1999 (Futura DDB za Perutnino Ptuj).
Zlate nagrade v posameznih sekcijah in kategorijah pa so sledeče:
Sekcija ENOKANALNE KOMUNIKACIJE
- V skupini E1 FILM: Poročni fotograf – Tadej Vaukman (Diskont films za Get Married Or Die);
- V skupini E1 FILM: A1 Vajb: Ne definiraj, eksperimentiraj! (SHIFT za A1 Slovenija);
- V skupini E2 TISK: Blazno resno o HPV (AV Studio za Zvezo slovenskih društev za boj proti raku);
- V skupini E4 ZVOK: POLIvinilke (Futura DDB za Perutnino Ptuj);
- V skupini E4 ZVOK: Naj delo za trenutek odloži Poli! (Futura DDB za Perutnino Ptuj);
- V skupini E5 DIGITALNO: POLIvinilke (Futura DDB za Perutnino Ptuj);
- V skupini E6 OZNAMČENE VSEBINE: POLIvinilke (Futura DDB za Perutnino Ptuj);
- V skupini E8 KREATIVNA UPORABA MEDIJEV: Naj delo za trenutek odloži Poli (Futura DDB za Perutnino Ptuj);
- V skupini E9 INOVATIVNE REŠITVE: POLIvinilke (Futura DDB za Perutnino Ptuj).
Sekcija VEČKANALNE KOMUNIKACIJE
- V skupini V1 INTEGRIRANE KAMPANJE: Bila sem zraven (Futura DDB za Perutnino Ptuj);
- V skupini V2 IZKUŠNJA ZNAMKE: Najtežje besede (Pristop za Nacionalni inštitut za javno zdravje);
- V skupini V2 IZKUŠNJA ZNAMKE: RAK JAJČNIKOV (AV Studio za EUROPADONNA);
- V skupini V3 DIGITALNE KAMPANJE: Najtežje besede (Pristop za Nacionalni inštitut za javno zdravje);
- V skupini V4 UPRAVLJANJE BLAGOVNIH ZNAMK: Nori na Poli že od 1999 (Futura DDB za Perutnino Ptuj).
Sekcija ODGOVORNO KOMUNICIRANJE
- V skupini OK1 DOBRO ZA DRUŽBO: Najtežje besede (Pristop za Nacionalni inštitut za javno zdravje);
- V skupini OK1 DOBRO ZA DRUŽBO: Blazno resno o HPV (AV Studio za Zvezo slovenskih društev za boj proti raku).
Sekcija OBRTNA ODLIČNOST
- V skupini O4 REŽIJA: Pomembno je, koga imaš ob sebi (SHIFT za A1 Slovenija);
- V skupini O4 REŽIJA: A1 Vajb: Ne definiraj, eksperimentiraj! (SHIFT za A1 Slovenija);
- V skupiniO5 UMETNIŠKO VODENJE: A1 Vajb: Ne definiraj, eksperimentiraj! (SHIFT za A1 Slovenija).
Foto: SOF 2024 / Žiga Intihar