Omejitev 100ml tekočine v ročni prtljagi za letalo je na kar nekaj letališčih v Evropi že nekaj časa preteklost. A žal se omejitev s 1.9.2024 vrača, saj Evropska komisija dvomi o zanesljivosti C3 EDSCB skenerjev. Ti namreč odpravo omejitve vnosa tekočin na letalo v ročni prtljagi. Zato se v Evropi začasno vračamo na prejšnji model.
Na letalo v ročni prtljagi v EU zopet le 100ml tekočine
C3 Explosive Detection System equipment for cabin baggage oz. C3 EDSCB skenerji prikazujejo visokoločljive tridimenzionalne slike vsebine prtljage. Hkrati pa lahko zaznajo eksplozivne sestavine v vseh vrstah kozmetike, tekočin ali elektronskih napravah. Potnikom zato ni treba odpirati kovčkov ali vzeti določenih stvari iz prtljage. Prav zaradi slednjega so potniki in osebje na letališču z veseljem sprejeli to tehnologijo, saj se je povečala pretočnost. Žal pa je bila njihova učinkovitost postavljena pod vprašaj v tehničnem poročilu, ki ga je Komisija maja poslala European Civil Aviation Conference (ECAC). V njem je navedeno, da programska oprema teh skenerjev ne more zagotoviti njihove zanesljivosti za posode z vsebino, ki je večja od 330 mililitrov.
Začasni previdnostni ukrep, a čas trajanja ni znan
Zato bo od 1.9.2024 na evropskih letališčih veljal »začasni previdnostni ukrep, dokler ne bodo rešene določene tehnične težave«, kot je pojasnil predstavnik Evropske komisije. To pomeni, da bodo letališča, ki že uporabljajo tehnologijo C3 EDSCB morala preiti nazaj na tradicionalni rentgenski skener. Njihova tehnologija pa ne omogoča, da bi podrobno prikazala notranjost predmetov in s tem zaznala eksplozivne snovi v tekočinah. Do kdaj naj bi ta začasni ukrep trajal, pa ni jasno.
Pri mednarodnem združenju letališč Airports Council International Europe (ACI Europe) so ob tem dodali, da bodo letališča, ki so že investirala v te nove skenerje za izboljšanje potniške izkušnje močno kaznovana. Koristi, ki jih prinaša te najsodobnejše tehnologije, se skoraj ne bodo uresničile. Pri ACI Europe še navajajo, da so med drugim to tehnologijo že uvedli na nekaterih letališčih v Nemčiji, Italiji, na Irskem, Nizozemskem, Švedskem, Malti in v Latviji.