Začetek septembra 2024 je za Letališče Ljubljana pomenil prihod milijontega potnika v letošnjem letu. To številko so letos dosegli mesec dni prej kot leta 2023. Zato se pri Fraport Slovenija, ki upravlja z letališčem nadejajo večje številke potnikov konec leta. Pričakujejo namreč, da jih bo 1.4 milijona.
Letos največ potnikov na letih v Istanbul, London, Frankfurt, Zürich in Pariz
Počitniško poletno obdobje praviloma predstavlja vrhunec sezone in v tem obdobju je na Brnik letelo 22 letalskih družb, ki so z redno letalsko linijo omogočale na 25 destinacij. Največ potnikov je do konca avgusta letos letelo v Istanbul, London, Frankfurt, Zürich in Pariz. Če pa pogledamo čarterske polete, pa so največ potnikov zabeležile destinacije Hurgada, Antalya, Rodos, Monastir in Karpatos.
Babett Stapel, poslovodna direktorica Fraporta Slovenija je povedala:
Veseli smo prelomnice milijontega potnika, ki smo ga letos na našem letališču zabeležili že v začetku septembra, kar en mesec prej kot lani. Tudi ta dokazuje stabilno in vztrajno rast prometa v zadnjih letih, ki jo dosegamo s širjenjem ponudbe destinacij in frekvence letov ter tudi z zagotavljanjem kakovostnih storitev tako za potnike kot letalske prevoznike. Na vrhuncu letošnje poletne sezone so potniki lahko potovali na kar 25 destinacij z rednimi letalskimi linijami ter izbirali tudi med 57 počitniškimi destinacijami čarterskih poletov. Tudi na novih rednih povezavah, npr. Kopenhagen in Riga, ki smo ju dodali v letošnjem letu, smo beležili dobre zasedenosti letal.
Ljubljansko letališče beleži 18% rast glede na lansko leto
Podatki za obdobje od januarja do avgusta 2024 kažejo, da so na Brniku zabeležili 979.500 potnikov. Če to primerjamo z istim obdobjem leta 2023, gre za 18% rast. Kot rečeno, za letošnje leto tako načrtujejo 1.4 mio potnikov. S tem so dosegli 92% prometa pred COVID-om, ko smo v Sloveniji ostali tudi brez nacionalnega letalskega prevoznika, Adria Airways. Ker je Slovenija delovala kot vozlišče za balkanske potnike, smo izgubili tudi 200.000 transfernih potnikov iz leta 2019, ki niso nikoli stopili na slovenska tla. Balkan je namreč zdaj vzpostavil neposredne povezave.
Kot so sporočili iz Fraport Slovenija, so povezave v Istanbul, Zürich, Bruselj, Varšavo, Beograd in Skopje že presegajo ravni prometa, ki so jih beležili pred obdobjem pandemije COVID-19. Precej blizu pa sta tudi povezavi v Frankfurt in Pariz.
Kaj nas čaka v zimskem voznem redu 2024 / 2025?
Konec oktobra na letališčih začne veljati zimski vozni red 2024/2025. Ta sicer v osnovi pomeni zmanjšanje frekvenc in ukinitev tistih linij, ki delujejo le sezonsko. Vseeno pa se v primerjavi z lanskoletno zimsko sezono napoveduje nekaj okrepitev. Zanje bosta poskrbeli Lufthansa in Swiss. Lufthansa bo povečal tedensko frekvenco letov v München iz 7 na 10. Swiss pa bo v Zürich letel 14x na teden (lani 11x). Morda najboljša novost pa so dnevni jutranji leti, ki so predvsem koristni za transferne lete.