Nova sezona kampanje za večjo varnost na cestah, ki sliši na ime Heroji furajo v pižamah, že osmo let ozavešča o nevarnostih vožnje pod vplivom alkohola. Letošnjo sezono začenjejo z jasno usmeritvijo – graditi zaupanje, odnose in odgovornost med mladimi in njihovimi starši. Ključna tema letošnje kampanje je poudarjanje odprtega dialoga, ki mladim omogoča, da brez zadržkov prosijo za pomoč, če se znajdejo v težavnih situacijah. Organizatorji verjamejo, da je prav to ključ do bolj varnega okolja in zmanjšanja tveganj na cestah.
Osem let preventivnega delovanja
Projekt, ki deluje pod okriljem Zavoda VOZIM in v sodelovanju z zavarovalnico Generali ter agencijo Luna\TBWA, je v osmih letih dosegel več kot 15.000 mladih in povezal 27 slovenskih občin. Direktor Zavoda VOZIM, David Razboršek, izpostavlja pomen odgovornosti staršev in mladih:
Pravi heroji so starši, ki so na voljo svojim otrokom, in mladi, ki prevzemajo odgovornost za varnost drugih.
Kljub opaznemu zmanjšanju prometnih nesreč zaradi alkohola ostajata zakoreninjena kultura alkohola in naraščajoča uporaba drog v prometu velika izziva, na kar opozarjajo tudi aktualni podatki policije.
Zaupanje med starši in otroki kot temelj varnosti
Osrednje sporočilo letošnje kampanje nosi slogan »Rock’n’Roll na odru, ne za volanom. Za prevoz vedno pokliči svojega heroja.« Kampanja nagovarja starše k vzgoji otrok z zgledom in k vzpostavljanju zaupljivih odnosov. Strokovnjaka za družinsko dinamiko, dr. Albert in Leonida Mrgole, opozarjata, da zaupanje ne temelji na moraliziranju, temveč na konkretnih izkušnjah in vsakodnevni podpori. Otroci morajo čutiti, da se lahko vedno obrnejo na starše, ki bodo ravnali razumevajoče, ne obsojajoče.
Kampanja, ki vključuje mlade in znane osebnosti
Posebno noto letošnji kampanji daje sodelovanje Krisa Guština, člana skupine Joker Out, in njegovega očeta Guštija. V kampanjskem videu sta pokazala, kako pozitiven odnos med generacijami vpliva na odgovorno ravnanje mladih. Gušti poudarja, da je vedno poskrbel za varen prevoz po koncertih, kar je prenesel tudi na svojega sina. Kris dodaja, da je v urbanih okoljih lažje najti alternativo vožnji pod vplivom, v odročnejših krajih pa je pomoč staršev ključnega pomena.
Podatki, ki opozarjajo na nove izzive
Policijska statistika za leto 2024 kaže zmanjšanje prometnih nesreč zaradi alkohola, a porast nesreč, ki so povezane z drogami. Letos je bilo zabeleženih 1.307 prometnih nesreč zaradi alkohola, kar je manj kot lani, a vse večji problem predstavljajo psihoaktivne substance. Hkrati mladi opozarjajo na izjemno dostopnost alkohola in premalo ozaveščanja o njegovih posledicah. Organizatorji kampanje poudarjajo, da je nujno graditi kulturo odgovornosti, ki temelji na ozaveščanju in dobrem zgledu.
Klic k dialogu za bolj varno prihodnost
Heroji furajo v pižamah s svojo letošnjo sezono pozivajo k odprtemu dialogu med generacijami. Starši so tisti, ki lahko mladim z zgledom in podporo pokažejo, da je odgovorno ravnanje vedno prava izbira. Mladi pa so tisti, ki lahko s sprejemanjem odgovornih odločitev pomembno prispevajo k varnejšemu prometu. Sporočilo kampanje je jasno – heroj je vsak, ki poskrbi za varen prevoz svojih bližnjih, tudi če je to sredi noči in v pižami.