McDonald’s Slovenija je z junijem 2021 naredil še eno veliko in zelo opazno spremembo pri embalaži njihovih izdelkov. Po tem, ko so leta 2020 spremenili embalažo sladoleda McFlurry, ki nima več plastičnega pokrovčka, so zdaj plastiko umaknili tudi pri slamici in priboru. Tako je v restavracijah McDonald’s po Sloveniji zdaj namesto plastične slamice na voljo papirnata slamica, namesto plastičnega pribora pa lesen pribor.
McDonald’s papirnate slamice ter lesen pribor (vilica in žlička)
Uvajanje trajnostne različice slamice in pribora se je McDonald’s lotil postopoma. Že pred leti so na določenih trgih testirali nekatere rešitve. S časom so nato prihajali do novih in izboljšanih proizvodov. Predvsem se to pozna pri papirnati slamici, ki je doživela kar konkretne skoke iz generacije v generacijo. Seveda se v trpežnosti še ne more povsem primerjati s plastično slamico, a McDonald’sova papirnata slamica dovolj dolgo ohranja svojo trdnost, da jo lahko uporabimo za njen primarni namen in uživamo v pijači, ki smo jo naročili. Sicer pa je papirnata slamica narejena iz 100% PEFC certificiranih svežih vlaken in namenoma nima premaza. Tako da jo je možno reciklirati kot papirnato frakcijo.
Lesenega pribora smo zadnja leta mora nekoliko bolj navajeni kot papirnatih slamic, saj je tudi masovna proizvodnja obsežnejša. Leseni pribor je narejen iz lesa pridobljenega v sklopu trajnostnega gozdarstva. Tudi leseni pribor še ima sicer nekaj prostora za izboljšave in zagotovo bodo novejše generacije še boljše. Spremembe so včasih težke, a če te v sebi nosijo trajnostni vidik in skrb za naravo, se je nekoliko lažje prilagoditi.
V Evropski uniji se z letom 2021 umika nekatera plastika za enkratno uporabo
Leto 2021 je v Evropski uniji na področju plastike za enkratno uporabo kar precej prelomno. Z letošnjim letom se namreč poslavljajo plastične vatirane palčke, plastični pribor, krožniki, slamice in posode za hrano iz ekspandiranega polistirena, ki jih takoj po uporabi zavržemo. Temu se morajo prilagoditi tako trgovci in gostinci, na koncu pa tudi kupci. V McDonald’su sicer pozdravljajo takšno odločitev Evropske unije na področju plastike, saj se sklada tudi z njihovimi cilji in zavezami na globalni ravni.
Do leta 2025 McDonald’s 100% trajnostno embalažo
Ena od zavez korporacije McDonald’s je, da bo do leta 2025 vsa prodajna embalaža v restavracijah trajnostna. To pomeni, da bo narejena iz obnovljivega materiala, recikliranega materiala ali pa imela certifikat Forest Stewardship Council (FSC) / Programme for the Endorsement of Forest Certification (PEFC). Gre za precejšen korak v smeri krožnega gospodarstva, ki je podkrepljen tudi z ločenim zbiranjem embalaže v samih restavracijah.
Še pred tem pa se procesa lotevajo z inovativnimi pristopi, ki zmanjšujejo samo količino embalaže. Eden takšnih je bil uporaba nove embalaže za sladoled McFlurry, ki zdaj nima več plastičnega pokrovčka, ampak štiri krilca, ki jih je moč upogniti in tako delno zapreti posodico. Zgolj v Evropi je ta sprememba pomenila več kot 1.200 m3 ton manj uporabljene plastike letno. Podobne prenove je bil na določenih trgih deležen tudi McSundae, v Sloveniji pa nas ta sprememba še čaka.
Naslednja stopnja je sprememba materiala, ki ga uporabljajo. Del te strategije je uporaba papirnate slamice in lesenega pribora. Med bolj inovativnimi prijemi pa je npr. uporaba papirja iz trave za zavijanje hamburgerjev. Testiranja tega so se pred kratkim lotili v Nemčiji.
Na dobri poti, da cilj tudi uresničijo
McDonald’s je bil globalno leta 2019 na 78% cilja, da do leta 2025 ponujajo zgolj trajnostno prodajno embalažo. Enega od vmesnih ciljev, da primarna vlakna za embalažo za goste pridobivajo 100% trajnostno, pa globalno že izpolnjujejo v 92%. Zagotavljanje ločevanja odpadkov v restavracijah je prav tako eden od ciljev te strategije. McDonald’s na osmih največjih trgih v Evropi v 60% restavracij že omogoča recikliranje embalaže, ki je prodana kupcem.