Slovenske železnice so zdaj uradno razširile svoj vozni park z novimi električnimi potniškimi garniturami Stadler FLIRT. Kot so zapisali pri Slovenskih železnicah, so nove električne potniške vlake Flirt v promet vključili iz nedelje, 4. julija 2021 na ponedeljek, 5. julija 2021. Električni vlaki Flirt se tako pridružujejo svojim dizel-električnim soimenjakom, ki vozijo od decembra 2020. Za Uporabno stran pa so pri Slovenskih železnicah dodatno pojasnili, da so v promet dali 6 električnih vlakov Stadler FLIRT.
6 novih električnih vlakov Stadler FLIRT že vozi potnike – Slovenske železnice
Nove vlake proizvajalca Stadler Rail so do zdaj lahko uporabljali potniki na neelektrificirani progi iz Ljubljane do Kamnika in do Kočevja. Zdaj pa električni Flirti to udobje prenašajo tudi na elektrificirane proge. Slovenske železnice so namreč pridobile uporabno dovoljenje tudi za električne vlake Stadler FLIRT, to pa je tudi predpogoj za njihovo vključitev v redni prevoz. Vpeljava novih vlakov se nekako sovpada z upokojitvijo legendarnih vlakov Gomulka, ki so po Sloveniji vozili vse od leta 1964.
Do konca leta 2022 pride vseh 52 naročenih vlakov
Slovenske železnice so 17.4.2018 naročile 26 (25+1) novih potniških vlakov, 27.5.2019 pa je bila izkoriščena še opcija v sklopu prve pogodbe za dodatnih 26 vlakov. Skupaj so tako naročili 52 potniških garnitur Stadler. Naročenih je 21 enopodnih večsistemskih električnih garnitur Stadler FLIRT, 10 dvonadstropnih enosistemskih elektrih garnitur Stadler KISS in 21 enopodnih dizel-električnih garnitur Stadler FLIRT. Kot so pojasnili pri Slovenskih železnicah, bo do konca leta 2021 prispelo 24 električnih garnitur, od tega 10 dvonadstropnih. Do konca leta 2022 pa načrtujejo dobavo vseh 52-ih vlakov.
Dvonadstropni vlaki KISS še čakajo na uporabno dovoljenje
Prvi dvonadstropni vlak Stadler KISS so Slovenske železnice dobile 26.5.2021. Takoj so začeli tudi s postopkom za pridobivanje uporabnega dovoljenja.
Kdaj točno se bodo prvi potniki lahko zapeljali z dvonadstropnim vlakom še ni znano. Po napovedih Slovenskih železnic, pa naj bi se to zgodilo še v letu 2021. Kako izgleda notranjost dvonadstropnega vlaka si lahko v videu in slikah pogledate v tem članku.