Mastercard Economics Institute v povsem sveži raziskavi Recovery Insights: Small Business Reset, ki je bila predstavljena v začetku oktobra 2021, razkriva podrobnosti o vplivu epidemije na mala podjetja po svetu. Na 19-ih trgih, v katerih so izvajali raziskavo, so se osredotočali tudi na okrevanje po epidemiji, ki še poteka.
Prodaja se pri majhnih in srednjih podjetjih pobira hitreje kot pri večjih
Poročilo raziskave Mastercard Economics Institute razkriva, da je prodaja v malih in srednjih podjetjih za večjimi v višku epidemije zaostajala celo do 20 %. A v letu 2021 se prodaja pobira. Tako je v avgustu 2021 v malih in srednjih podjetjih prodaja zrastla za 4.5 % glede na enako obdobje v letu 2020. Spletna prodaja pa je zrastla za kar 31.4 %. Nekoliko se je spremenila tudi lokacija, kjer potrošniki trošijo. Mala podjetja, ki delujejo v poslovnih delih mest, so zabeležila 33 % padec v primerjavi z letom 2019. Prodaja v bolj stanovanjskih predelih pa je zrastla za 8 %. To je moč pripisati dejstvu, da delavci in turisti v večji meri ostajajo bližje domu.
Pri malih podjetjih po celem svetu, ki so v času pandemije zgodaj zaprla svoja vrata, obstaja 3x večja verjetnost, da bodo ostala zaprta dlje časa, kot pri večjih podjetjih. Ena tretjina podjetij, ki je vrata zaprla aprila 2020, so tudi po šestih mesecih ostala zaprta, ena petina je tudi po letu dni ostala zaprta. Nekaj razlik je tudi po posameznih trgih. V ZDA je približno ena od štirih trgovin na drobno ostala zaprtih tudi po šestih mesecih v primerjavi s približno enim veletrgovcem po letu dni.
Množični odhod na splet in odpiranje številnih novih malih podjetij
Epidemija je marsikatero malo podjetje hudo prizadela, a iskanje novih inovativnih pristopov jih je popeljalo na splet. Raziskava tako razkriva, da je pri obstoječih podjetjih do množičnega odhoda na splet prišlo kmalu po tem, ko so ljudje zaradi omejitev povezanih z zajezitvijo epidemije morali ostati doma. Glede na predpandemično obdobje se je v letu 2021 število podjetij, ki posluje na spletu, potrojilo. Prehod na spletno poslovanje je bilo moč zaznati vsepovsod, a je delež odvisen od predhodne razvitosti spletnega poslovanja. Tako je v Braziliji delež prehodov na splet v primerjavi med letoma 2020 in 2019 višji za 208 %, medtem ko je letna rast v Nemčiji 38 %.
Hkrati pa je pomembno tudi dejstvo, da se je v letu 2020 v primerjavi z letom 2019 odprlo za eno tretjino več malih in srednjih podjetij. Hkrati je to 8x več, kot je bilo novih velikih podjetij. V Veliki Britaniji so podjetniki odprli za 101 % več malih in srednjih podjetij. V ZDA 86 % več, v Avstraliji 73 % več, v Nemčiji 62 % več, v Braziliji pa npr. 35 % več.
Malim nastanitvenim objektom je šlo veliko bolje kot velikim, pri restavracijah pa je bilo ravno obratno, velikim je šlo bolje
Zanimiv je tudi sektorski pogled na prenočitvene obrate in restavracije. Mali nastanitveni objekti so v poletnih mesecih let 2020 in 2021 krepko prekašali velike ponudnike prenočitev. Razlog za to je moč iskati v dejstvu, da ljudje, ki so potovali, so potovali lokalno. To so s pridom izkoristili manjši ponudniki nastanitev, večji hoteli v mestih pa so ostali bolj prazni. Pri restavracijah pa je bilo ravno obratno. Manjši gostinski obrati so se v primerjavi z večjimi obnesli za približno 17 % slabše v letu 2021 glede na leto 2020.
Mastercard nadaljuje s podporo malih podjetnikov
Podpora malih podjetnikov je za Mastercard izrednega pomena. Zavezali so se namreč, da bodo do leta 2025 v digitalno podjetništvo vključili 50 milijonov malih podjetnikov in 25 milijonov podjetnic. Digital Doors je izobraževalni program, ki ga je razvil Mastercard z namenom pomoči podjetnikom, ki si želijo spletnega poslovanja. Hkrati pa jim pomaga pri nudenju ustreznih orodij, da lahko maksimirajo spletno prisotnost in integrirajo spletno prodajo. Pred kratkim je Mastercard petim milijonom mikro ter malim in srednjim podjetjem prek iniciative Strive namenil 25 milijonov $ za pomoč na poti digitalizacije.