Liao Jia, regionalni direktor podjetja Huawei za področje Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Črne Gore in Srbije je v intervjuju za Uporabno stran orisal usmeritve Huaweija v letošnjem letu. Predstavil je napredek, ki so ga dosegli v sklopu knjižnice aplikacij AppGallery. Dotaknil pa se je tudi pravkar lansirane serije pametnih ur Watch GT 3 Pro, ki poleg številnih tehnoloških novosti prinaša tudi veliko elegance.
Potem ko se je prodaja mobilnih naprav Huawei skoraj ustavila, zdaj Huawei dobiva zanimanje z novimi napravami srednjega in višjega razreda. Kako bi opisali prve štiri mesece leta 2022?
Res je, da smo imeli v zadnjih dveh letih več izzivov, a le v segmentu pametnih telefonov. Lani smo imeli manj novih modelov in omejene količine, od konca lanskega leta pa smo spet začeli s pametnimi telefoni in na trgu predstavili naprave serije Huawei P50 in serijo Huawei nova 9.
A na splošno smo bili vseeno uspešni. Osredotočamo se na trge, kjer vidimo priložnosti. Pred dvema letoma smo na primer začeli prodajati ure in smo vodilni na trgu nosljivih izdelkov. Pravkar smo predstavili Watch GT 3 Pro, vrhunsko napravo, ki bo pravi hit na trgu.
Prodajamo tudi slušalke, zvočnike, tablice, računalnike, pametne ure, pametne tehtnice itd. Vsi izzivi, ki smo jim bili izpostavljeni v preteklih letih, so naše zaposlene še bolj povezali in nas motivirali za dokaz odpornosti in tehnološke superiornosti.
Strategija narekuje, da še naprej ustvarjamo vse, v čemer smo dobri, da bomo še boljši, najboljši. Držimo se zastavljene smeri, v načrtu imamo številne nove izdelke in storitve.
Ali imate težave z dobavo zaradi pandemije in drugih situacij v svetu?
Logistične in distribucijske verige se v zadnjih dveh letih v svetovnem merilu soočajo z nenehnimi izzivi. A s temi izzivi se uspešno soočamo.
Huawei je veliko vložil v HMS in AppGallery. Ali menite, da je bila prava odločitev, da ste se odločili ustvariti svoj ekosistem?
Moram reči, da sem zelo ponosen na to, kar počnemo in kar trenutno dosegamo. Na trg trgovin z aplikacijami smo prinesli prvo pravo alternativo v zadnjih desetih letih. AppGallery je bil globalno lansiran pred nekaj leti, zdaj pa smo tretja največja trgovina z aplikacijami na svetu. AppGallery raste z neverjetno hitrostjo in ponuja najbolj odprto, varno in inovativno storitev več kot 26 milijonom mesečno aktivnih uporabnikov v Evropi in 400 milijonom uporabnikov po vsem svetu.
Enako je v Sloveniji, uspešno sodelujemo z lokalnimi razvijalci aplikacij. Ob tej priložnosti se jim zahvaljujem za odprt in uspešen odnos in sodelovanje. Lastniki in razvijalci aplikacij so inteligentni sogovorniki, zavedajo se, da ni mogoče obravnavati celotnega trga brez aplikacij v trgovini AppGallery.
Huaweieva dolgoročna strategija je razviti pošten in odprt ekosistem. Predani smo temu, da bomo igrali ključno vlogo pri promociji in napredovanju našega ekosistema in nenehno sodelujemo z najboljšimi svetovnimi podjetji za razvoj aplikacij, da bi razvili več aplikacij.
Tudi Microsoft je poskusil s svojim ekosistemom, a ni uspel. Zakaj mislite, da vam bo uspelo?
Nenehno izobražujemo globalne razvijalce, da se pridružijo gradnji našega ekosistema in AppGallery, da bi razširili izkušnjo pametnih aplikacij po vsem svetu.
Huawei je do zdaj za razvoj aplikacij za AppGallery investiral v več kot 3000 inženirjev. Vzpostavili smo tudi program “Shining-Star” in vložili milijardo ameriških dolarjev v spodbude za razvijalce. Vedno smo pozdravljali pridružitev razvijalcev ekosistemu HMS in lansiranje aplikacij v trgovini AppGallery, tako da lahko skupaj ustvarimo boljšo izkušnjo za potrošnike po celem svetu.
Medtem, ko se naša globalna ekipa ukvarja z najbolj priljubljenimi globalnimi aplikacijami, se naša lokalna ekipa ukvarja z uvajanjem lokalnih aplikacij v AppGallery in tu smo zelo uspešni.
Segment, kjer je Huawei zelo uspešen, so nosljive naprave. Vsakič, ko predstavite novo pametno uro ali pametno zapestnico morajo drugi slediti. Zakaj je Huawei tako uspešen v tem segmentu?
Naše naprave so bile zelo dobro sprejete na trgu žee od trenutka, ko smo jih začeli izdelovati. Razmerje med kakovostjo in ceno je na strani uporabnika. Vedno dobite boljšo vrednost za denar. In pri nas to ni le kliše. Ljudje na splošno obožujejo naše naprave. Ta položaj na trgu gradimo že dolgo, počasi, vztrajno, postopoma, ponižno. Huawei veliko vlaga v vse možne poslovne segmente, inovacije, produktne, distribucijske in logistične verige, predprodajo in poprodajo, odnose s strankami, trženje. Smo zelo inovativno, a tudi učinkovito podjetje.
Nosljivi izdelki so na splošno izjemno zanimiva in močna kategorija. Predstavljajte si, da lahko naprava, ki jo nosite, meri vaš srčni utrip, raven stresa. No, takšne pametne naprave, ki jih lahko najdete na trgu ali pa bodo prispele v prihodnosti, vam lahko rešijo življenje.
Mislim, da je ena od glavnih lastnosti, ki jih ljudje iščejo pri pametnih urah, življenjska doba baterije, in tukaj so naše ure morda najboljše na trgu, življenjska doba baterije večine naših naprav je 2 tedna. Seveda to ni razlog, zakaj se ljudje odločajo za nakup pametne ure. Po mojem mnenju so glavne funkcije, zaradi katerih se ljudje odločajo za nakup pametnih ur, še vedno povezane s spremljanjem športnih aktivnosti. In Huawei ure so na tem področju res odlične. Ponujajo široko paleto športnih in zdravstvenih funkcij. Naša nova Watch GT 3 Pro, ki smo jo pravkar lansirali, je odlična naprava.
Povezljivost 5G še vedno ni prisotna v telefonih Huawei. Ali obstaja časovnica, ko boste spet lahko predstavili mobilne naprave s podporo 5G? Predvidevam, da bo z vašim lastnim 5G modemom.
Kljub temu Huawei ponuja na voljo rešitev različic 5G za serije Huawei Mate 40, Huawei P40 in Huawei nova 8. Še naprej bomo sodelovali s svetovno industrijsko verigo, se držali tehnoloških inovacij in potrošnikom nenehno prinašali visokokakovostne izdelke in izkušnje.