080 18 01 je telefonska številka klicnega centra za podporo uporabnikom zdravstvenega sistema. Klicni center za pomoč pacientom bo začel delovati 1.3.2023 ob 12.00 in bo poskušal rešiti težave z dostopnostjo zdravstvenega sistema. Kot je pojasnil minister za zdravje, gre za pilotni projekt, ki bo predvidoma trajal dva meseca. Do poletja pa naj bi vzpostavili nacionalni klicni center za paciente.
Telefonska številka za pomoč pacientom 080 18 01
Na telefonski številki 080 18 01 bodo prebivalci lahko stopili v stik z nacionalnim klicnim centrom za paciente, ki bo v prvi fazi nudil splošno pomoč in podporo pri urejanju administrativnih in organizacijskih vprašanj uporabnikov. S tem klicnim centrom se želijo približati prebivalcem, da telefoni v zdravstvenih zavodih ne bi zvonili v prazno. Nacionalni klicni center za paciente bo od prebivalcev pridobili podatke, kam so klicali, kje se jim niso oglasili na telefon in v kateri točki sistem ne deluje. Te informacije bodo zbirali na ministrstvu in posredovali tistim, ki se glede na pričevanja prebivalcev ne oglašajo na telefone. Po besedah ministra za zdravje, pa imajo še do poletja v načrtu, da vzpostavijo pravi nacionalni center za pacienti, ki bo najverjetneje deloval v okviru ZZZS. Ta bi pacientom 7 dni na teden od 7.00 do 19.00 omogočal, da pacienti pridejo do informacij.
Klicni center za paciente / klicni center za pomoč pacientom ne bo urejal napotnic, naročanja … ampak usmerjal
Kot pojasnjujejo na ministrstvu za zdravje je številka za pomoč pacientom na kateri bodo prišli v kontakt s klicnim centrom za paciente v prvi fazi namenjena nudenju splošne pomoči in ne nadomešča klica na številko 112 ali nudi zdravljenja pacientom. Tako se tukaj ne da naročati k zdravniku ali dobiti recepte in napotnice. Na številki 080 18 01 bodo prebivalci lahko dobili odgovore na administrativna in organizacijska vprašanja. Nudili bodo tudi podporo v konkretnih posameznih situacijah, v katerih se posamezniki znajdejo zaradi kompleksnosti sistema.
Kasneje pa načrtujejo vzpostavitev nacionalnega klicnega centra, ki bo združeval vse storitve na enem mestu v okviru ZZZS. Podobno kot ima to urejeno Estonija.