Nova mobilna aplikacija Urbana prinaša številne novosti, ki so jih uporabniki že lep čas želeli. Aplikacija je že na voljo v Google Play Store in Apple Store App. Tudi tisti, ki že imajo obstoječo aplikacijo Urbana si jo morajo ponovno namestiti, saj se ne posodobi sama.
Nova aplikacija Urbana deluje na Bluetooth tehnologiji
Sistem enotne mestne kartice Urbana je bil uveden leta 2009. Nekaj let kasneje so predstavili prvo mobilno aplikacijo Urbana, ki je vmes doživela še eno grafično in funkcionalno spremembo ter dopolnitev. Žal pa je zadnja sprememba bila narejena že tako dolgo nazaj, da je bila mobilna Urbana tehnološko zastarela. Uporabniki pa so pogrešali številne funkcionalnosti. Tista, ki je iz leta v leto resnično vedno bolj manjkala, je bila možnost nakazovanja sredstev na Urbano z uporabo plačilnih kartic. Zato je bilo nujno, da LPP nekaj naredi v tej smeri.
Končno polnjenje Urbane s plačilno kartico
Od danes, 4.7.2023 je tako na voljo prenovljena aplikacija mobilna Urbana Ljubljana, ki uvaja številne nove funkcionalnosti. Predvsem pa uvaja novo tehnologijo validacije. Ta se zdaj izvaja s pomočjo Bluetooth tehnologije. Zato ni več potrebno telefona prisloniti na terminal, saj je validacija možna 1 do 1.5 metra od samega terminala. Zato se uporabniki lahko preprosto sprehodijo skozi. Kljub uvedbi nove tehnologije bo vhod še vedno možen zgolj na sprednjih vratih. Župan mestne občine Ljubljana je glede možnosti vstopa na drugih oz. tretjih vratih ponovil odgovor, ki ga je že večkrat podal na to vprašanje. To je, da bo ta možnost uvedena, če bo dovolj veliko število mesečnih vozovnic.
Plačevanje parkirnine z aplikacijo Urbana
Bluetooth tehnologija deluje tudi pri plačilu na zaprtih parkiriščih (tistih z rampo) in so v upravljanju Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice. To pomeni, da bo validacija možna tudi ob zaprtem oknu, kar bo še posebej koristilo v primeru dežja.
Že pri obstoječi aplikaciji Urbana pa smo poznali možnost plačila parkirnine na mestih za kratkotrajno parkiranje (ob cesti). Ta funkcionalnost se prenaša tudi v novo aplikacijo. So jo pa vizualno in funkcionalno precej izboljšali. Predvsem pa so dodali časovno uro in oblaček s časom veljavnosti parkiranja. Novo aplikacijo je moč uporabljati tudi za plačilo storitev P+R parkirišč.
Med novimi funkcionalnostmi je tudi možnost plačila vožnje z avtobusom za več oseb in več območij, nakup terminske vozovnice in tudi enotna najava potnikov z oviranostmi. Potniki, ki potrebujejo pomoč pri vstopu in izstopu iz avtobusa, bodo zdaj to enostavno napovedali v sami aplikaciji. Uporabnik bo namreč v aplikaciji izbral konkreten avtobus, voznik pa bo prejel obvestilo, da želi potnik z oviranostmi vstopiti na njegov avtobus. Prav tako bo na voljo tudi tipka SOS, ki jo bo sprožil posameznik, ki se počuti ogroženega na avtobusu in potrebuje pomoč.
Prenos sredstev iz obstoječe mobilne Urbane na novo mobilno urbano
Prenos sredstev iz starega Urbana računa na nov Urbana račun je avtomatsko ponujen v primeru, ko sta nov Urbana račun in star Urbana račun ustvarjena z istim elektronskim naslovom. Če je za nov
Urbana račun uporabljen drug elektronski naslov kot za star Urbana račun, je potrebno prenos
sredstev urediti z zahtevo. To se stori s pošiljanjem emaila na urbana@lpp.si.