Banka NLB je predstavila aplikacijo NLB Smart POS, ki podjetnikom omogoča, da svojo mobilno napravo (mobilni telefona ali tablico) pretvorijo v POS terminal. Gre za rešitev, ki je v svetu že poznana, a NLB jo uvaja kot prva slovenska banka in tako lajša uporabo plačilnih kartic mikro in malim podjetjem. Kupcem pa omogoča, da pri podjetniku, ki do zdaj ni imel POS terminala, plača s plačilno kartico.
NLB Smart POS aplikacija
Po podatkih Evropske centralne banke je bilo v Sloveniji leta 2022 73% vseh plačil na prodajnih mestih izvedenih z gotovino. Kot pojasnjuje Antonio Argir, član uprave NLB, pristojen za upravljanje skupine, plačila in inovacije si pri NLB prizadevajo, da se ta delež zniža, saj digitalna plačila prinašajo številne prednosti. NLB Smart POS aplikacija nima fiksnih mesečnih stroškov. Storitev se obračunava zgolj kot provizija v primeru izvedene transakcije. Kot pojasnjujejo pri NLB, cena ni enotna in se prilagaja glede na stranko. Podobno kot je to pri klasičnih POS terminalih. Hkrati pa izpostavljajo, da je rešitev cenejša od klasičnih POS terminalov.
Kako vse skupaj deluje?
Trgovec si na mobilni telefon ali tablico z operacijskim sistemom Android (vsaj 10.0) in NFC podporo namesti aplikacijo NLB Smart POS. Po namestitvi in registraciji uporabnika v sistem, lahko prodajno mesto sprejema plačilne kartice Mastercard in VISA. To velja tako za tiste klasične brezkontaktne kot digitalizirane (mobilna naprava, ura, prstan, zapestnica …). NLB bo skupaj s procesnim centrom skrbel, da bo aplikacija s posodobitvami skladna z varnostnimi standardi in zahtevami. Edini strošek za prodajno mesto pa se bo obračunal le ob vsakokratni transakciji, brez fiksnega mesečnega stroška. Trgovec pa lahko potrdilo o POS transakciji (slip) kupcu posreduje na elektronski način (prek SMS-a, emaila, Viberja, Whatsupa ali prek kakšnega drugega kanala).