Ne zgodi se pogosto, da bi konkurenta na trgu informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) združila moči na istem projektu. Ko pa se, je vredno vseh pohval in odobravanj. Tak primer sta tokrat A1 Slovenija in T-2, ki sta kot partnerja poskrbela za vzpostavitev dveh interaktivnih učilnic Šolskega centra za pošto, ekonomijo in telekomunikacije Ljubljana (ŠC PET Ljubljana). Slednji dijakom omogočata, da se že med šolanjem seznanijo z najnovejšimi tehnologijami in realnimi problemi s katerimi se bodo soočali med svojim delom.
A1 Slovenija in T-2 ter ŠC PET Ljubljana kot primer aktivnega združevanja gospodarstva in šolstva
Kadra na področju telekomunikacij in informacijske tehnologije že sedaj primanjkuje. Izgledi za prihodnost pa kažejo, da se bodo potrebe po tovrstnih znanjih samo še povečevala. Pri vsem skupaj pa je pomembno, da šolski sistem izobrazi kader, ki pozna potrebe na trgu. Eden izmed načinov, kako premostiti vrzel, je še tesnejše povezovanje med gospodarstvom in šolstvom. Tako bodo mladi talenti deležni najnovejših znanj in spretnosti. Prav tukaj pa vstopata A1 Slovenija in T-2. v šolskem centru sta namreč odprla prvi intelektualni učilnici, ki dijakom približata dejanski vpogled v svet telekomunikacij.
Marjana Plukavec, direktorica Šolskega centra za pošto, ekonomijo in telekomunikacije Ljubljana je ob odprtju učilnic povedala:
Modernizacija strokovnih programov v veliki meri še vedno ostaja odvisna od sodelovanja šol z gospodarstvom. Takšna partnerstva, kot je naše, dajejo tako dijakom kot tudi učiteljem priložnost, da se seznanijo z najnovejšimi trendi v tehnoloških panogah. Zelo sem vesela, da sta A1 Slovenija in T-2 prepoznala naše izzive in posodobila učno opremo, ki bo našim dijakom omogočila pridobitev novih znanj s pomočjo najnovejše tehnologije.
A1 Slovenija s prikazom mobilnega omrežja
V učilnici, ki so jo pomagali opremiti pri A1 Slovenija, je dijakom predstavljeno delovanje in razvoj mobilnega omrežja v zadnjih 10 letih. Interaktivno učno okolje omogoča bazna postaja s svojimi ključnimi sestavnimi deli (moduli in antenami), ki so nameščeni na steno učilnice. Slednje dopolnjuje stenska infografika, ki na sistematičen način dijakom ponuja tehnično znanje o tehnologiji in ključnih sestavnih delih bazne postaje. Pripravljen je tudi interaktivni spletni tečaj o tehnologiji 5G, do katerega je moč dostopati prek QR kode.
Alen Šutej, vodja skupine za načrtovanje radijskega in dostopovnega omrežja pri A1 Slovenija je povedal:
Kot nekdanji študent ŠC PET Ljubljana sem vesel, da sem lahko s svojim znanjem prispeval k realizaciji tega skupnega projekta. Če se vrnem nazaj v čas, ko sem sam obiskoval šolo, bi bila taka pridobitev velika dodana vrednost za moj študij. Mladim, ki se izobražujejo na področju telekomunikacij, moramo omogočati, da že med šolanjem na različne načine pridejo v stik z najnaprednejšimi tehnologijami. Učilnica, ki smo jo opremili, je tako zagotovo pravi korak v smeri zagotavljanja še bolj kakovostnega in naprednega mobilnega omrežja v prihodnosti.
T-2 s prikazom fiksnega omrežja
Pri T-2 pa so opremili učilnico s prikazom delovanja fiksnega omrežja. Učilnica, ki deluje kot laboratorij ponuja prikaz vse od bakrenega do optičnega omrežja najnovejše generacije (XGS-PON). Seveda prikazuje tudi IP TV in Wi-Fi 6 v sodelovanju z Mesh tehnologijo. Gorazd Penko, vodja verifikacijskega laboratorija pri T-2 je pojasnil:
Namen učilnice je omogočiti dijakom, da se neposredno spoznajo s tehnologijo, ki jo pri T-2 uporabljamo pri zagotavljanju optičnega omrežja. V učilnici je tako vzpostavljena aktivno delujoča oprema, podprta z najsodobnejšimi telekomunikacijskimi storitvami. Osrednja enota sistema je centrala z vsemi pripadajočimi naročniškimi priključki in storitvami: VDSL2, FTTH, GPON in najnovejšim dostopovnim tehnološkim hitom XGS-PON, ki omogoča podatkovne hitrosti interneta do 10 Gbit/s. S področja storitev pa so dijakom v učilnici na razpolago izjemno hiter internet, storitve IP TV, storitve Wi-Fi 6 in storitve Wi-Fi 6 Mesh. Laboratorijska struktura je oblikovana na način, ki omogoča tudi simulacijo napak, do katerih prihaja v resničnosti, zato se lahko dijaki že v šolskem okolju seznanijo s procesi odprave napak.