Google je načrtoval ukinitev third-party piškotkov (piškotki tretjih oseb) v svojem brskalniku Chrome, da bi izboljšal zasebnost uporabnikov. Napovedali so jo leta 2020, zgodila pa naj bi se leta 2022. Nato je prihajalo do številnih zamud in preložitev. Zadnji načrt je bil, da bi se to zgodilo v letu 2025. V ponedeljek, 22.7.2024 pa so iz Googla sporočili, da so opustili idejo o ukinitvi third-party piškotkov v brskalniku Chrome. Razlog pa je seveda pričakovan, preveliko tveganje povezano z zaslužkom od oglaševalcev.
Google je opustil idejo o ukinitvi piškotkov v Chrome brskalniku
Third-party piškotki so majhni deli kode, ki jih spletne strani uporabljajo za sledenje uporabnikovih aktivnosti na več spletnih straneh. To omogoča oglaševalcem, da prikazujejo ciljno usmerjene oglase, kar je ključno za digitalno oglaševanje. Google že od leta 2019 dela na iniciativi Privacy Sandbox. Njen namen je izboljšanje spletne zasebnosti s končnim ciljem ukinitve third-party piškotkov (piškotki tretjih oseb). A zdaj je ta ideja očitno pokopana. Anthony Chavez, podpredsednik Googlove iniciative Privacy Sandbox je v blog objavi zapisal:
Namesto ukinitve piškotkov tretjih oseb bi v Chromu uvedli novo izkušnjo, ki bi ljudem omogočila informirano izbiro, ki bi veljala za njihovo celotno brskanje po spletu, in to izbiro bi lahko prilagajali kadarkoli. O tej novi poti se pogovarjamo z regulatorji in bomo sodelovali z industrijo, ko jo bomo uvajali.
Olajšanje večine oglaševalcev
Odločitev je prinesla olajšanje za mnoge oglaševalce, ki niso bili pripravljeni na drastične spremembe. Po raziskavi YouGov in Taboola iz leta 2024 je le 25 % oglaševalcev pripravljeno na ukinitev third-party piškotkov, manj kot polovica pa je zadovoljna z Googlovim odlogom pišejo pri Marketing-Interactive.