Skupina United Group je sporočila, da se delno umika iz Srbije, saj so prodali operaterja SBB Srbija ter Net TV Plus in pravice za športne prenose na zahodnem Balkanu. United Group B.V., ki je v večinski lasti BC Partners, ima med svojimi strateškimi cilji izstop in uspešno monetizacijo telekomunikacijskih naložb zunaj EU. V Sloveniji je United Group prisoten z operaterjem Telemach. Prek United Media pa tudi z medijskima hišama N1 in Adria Media.
Skupina United Group je prodala SBB Srbija in športne pravice na Balkanu
Družbo SBB d.o.o. Beograd so prodali e&PPF Telecom Group BV (»e& PPF Telecom«), Eon TV International Ltd (holding podjetja NetTV Plus) in njene pravice za športne prenose za zahodni Balkan (Bosna in Hercegovina, Črna gora, Severna Makedonija in Srbija) pa družbi Telekom Srbija a.d. Beograd. Skupna vrednost transakcije je 1.5 mrd €, kar je 10x EBITDA EV/2024 (pred IFRS 16). Sama družba SBB d.o.o., ki ima več kot 700.000 aktivnih naročnikov pa je bila prodana za 835 mio €. Za dokončno odprodajo bo seveda potrebno počakati na privolitev regulatorjev. To pa v United Group pričakujejo v 1. polovici leta 2025.
Victoriya Boklag, glavna izvršna direktorica United Group je povedala:
Naša skupina je bila zgrajena na temeljih SBB pred skoraj 24 leti in je prerasla v največje telekomunikacijsko in medijsko podjetje v naši regiji. Od svoje ustanovitve se je skupina United Group z uspešnim zaključkom več kot 100 transakcij združitev in prevzemov hitro razširila po jugovzhodni Evropi in od prvega vstopa v EU na slovenski trg leta 2009 znatno okrepila svoj položaj v EU. Širitev na popolnoma konvergenčne in bogate trge EU, kot so Grčija, Bolgarija in Hrvaška, je ta položaj še dodatno utrdila. Današnje odprodaje so v skladu z našo strategijo, da se osredotočimo na trge, kjer lahko našim uporabnikom zagotovimo celoten spekter mobilnih in fiksnih telekomunikacijskih storitev, kar nam bo omogočilo uresničitev največjega potenciala za rast in ustvarjanje vrednosti. Z racionalizacijo našega poslovanja in ponovno osredotočenostjo na trge EU povečujemo našo učinkovitost in pozicioniramo skupino United Group za dolgoročni uspeh.
V Srbiji ostajajo prisotni z N1 in Nova S
Torej, strategija skupine United Group je, da zapustijo tržišča izven EU in odprodajo telekomunikacijske naložbe. 13. januarja 2025 so tako podpisali tudi nezavezujoč sporazum z BH Telekomom d.d. Sarajevo (“BHT”) v zvezi z morebitno prodajo podjetja Telemach BH d.o.o. Sarajevo in Telemach Crna Gora d.o.o. Podgorica. Če bosta relaizirana tudi ta dva posla, bodo svoje strateške cilje na tem delu izpolnili. Odprodaja drugega premoženja United Group pa v bližnji prihodnosti ni predvidena. Kljub temu da se United Group iz Srbije umika iz telekomunikacijskega trga, pa bodo ostali prisotni na medijskem. Med drugim z N1 in Nova S. Ta dva programa bosta ostala na voljo v fiksnem omrežju SBB in bosta na voljo tudi uporabnikom Yettela.