Strošek za elektronske komunikacije se iz leta v leto veča in tako je raziskava, ki jo je za APEK izvedla agencija Valicon pokazala, da smo v letu 2012 prilezli na 46€ mesečno. V letu 2011 je bila številka 45€, leto prej pa 43€ mesečno. Se pa povečuje številka tistih, ki razmišljajo o prekinitvi ene ali vseh storitev. Številka se je iz 22% v letu 2010 v letu 2012 dvignila na 26%.
Zaznali pa so padec mesečnih stroškov gospodinjstev za mobilno telefonijo. Ta se je iz lanskih 51€ znižala na 48€. V 66% gospodinjstev je prisoten Mobitel (TS), v 30% Simobil in kot tretji s 13% sledi Tušmobil.
88% vprašanih ve, da lahko svojo telefonsko številko obdržijo ob prehodu k drugemu operaterju.
V Televizijskem segmentu vodi kabelska televizija (49% gospodinjstev) sledi pa IP televizija (24%). Razlog za izbiro IP TV je vključenost v paket, kabelsko televizijo pa njena razpoložljivost.
Internet uporablja 77% slovenskih gospodinjstev in od tega je 58% širokopasovnega dostopa. Med ponudniki s 45% vodi Siol, sledi Amis (16%), Telemach (14%) in T-2 (12%).
Zelo zanimiv podatek je ta, da bi kar 19% anketiranih bilo pripravljenih plačati višji znesek za hitrejši internetni dostop. Iz tega sledi, da jim hitrejši prenos ni na voljo.
Kar se tiče paketnih storitev število se tudi tukaj veča, saj je leta 2010 bilo 53% uporabnikov v letu 2012 pa 62%.
Pohvalno je, da se je ozaveščenost o številkah 112 in 113 povečala. To da sta številki v brezplačni ve 80% anketiranih. 63% pa ve, da je številka 112 enotna številka za klic v sili v celotni Evropski uniji. V letu 2010 jih je to vedelo zgolj 52%.
Zelo zelo slabo pa smo se odrezali pri poznavanju številke 116xxx za različne vrste socialnih pomoči (npr. 116000 za prijavo pogrešanih otrok, 116111 za klic otrok v stiski, 116123 za pomoč odraslim v duševni stiski…). Številko je poznalo zgolj 5% anketiranih.
Anketiranje so izvedli na malo več kot 500 ljudeh izbranih iz Telefonskega imenika Slovenije. Celotno poročilo si lahko preberete tukaj.