Finance.si so konec meseca julija kot prvi portal v Sloveniji prešle na t.i. metered paywall. Metered paywall je oblika plačljivega zidu, ki je nekoliko bolj porozen, saj bralcu na mesečni ravni omogoča branje določenega števila plačljivih člankov (praviloma med 5 in 10).
Finance.si z metered paywallom orjejo ledino pri nas, tako kot ga je New York Times leta 2011 v svetovnem merilu. Jure Gostiša, direktor digitalnega razvoja pri časniku Finance je pojasnil, da so se odločili za model, kot ga ima Financial Times, saj je za dostop do sedmih brezplačnih mesečnih člankov potrebna registracija.
Številka 7 je sicer pravljično število, a kot je pojasnil so do številke 7 prišli z analizo dosedanje uporabe spletne strani, ki se bo sedaj skoraj zagotovo spreminjala. FT in NYT, ki sta tu bila pionirja, sta začela z nekje med 20 in 30 brezplačnimi članki in potem številko na podlagi analize podatkov zniževala. Sedaj je Financial Times na 8 in New York Times 10 brezplačnih člankih na mesec.
Sprememba je prinesla tudi odstranitev ključka, ki je nakazoval plačljiv članek. S časom pa se bo tudi število plačljivih člankov povečalo, a so za to potrebne spremembe pri produkciji vsebine je še pojasnil Gostiša.
Neprijavljen uporabnik in tisti, ki je presegel mesečno kvoto, po kliku na članek vidi njegov naslov, podnaslov, če ta obstaja in prvih 300 znakov samega besedila.
Finance.si so se torej odločile za pristop, ki je v tujini precej popularen. V ZDA je po podatkih bloga ebyline.com leta 2012 že 84% časopisov v NAA bazi imelo metered paywall. Seveda upajo, da se bo s tem povečal obisk in posledično tudi število naročnin. Ali bo res tako bo pokazal čas.