Potniški terminal letališča Brnik bo letos začel dobivati prve izboljšave. Iz Aerodroma Ljubljana so sporočili, da bo prenova potekala v fazah do leta 2018. V lanskem letu je Aerodroma Ljubljana prevzel nov lastnik, Fraport AG. Lansko leto je bilo tako namenjeno integraciji slovenske družbe v skupino Fraport.
Kljub temu pa so v letu 2015 na Brniku izvedli kar nekaj nadgradenj. Obnovili so del glavne letališke ploščadi, načrtovali in začeli z izvedbo zamenjave krmiljenja svetlobno-navigacijskega sistema, izvedli 2. fazo servisne ceste ob letališki ograji, uredili promet neposredno pred potniškim terminalom, posodobili nakladalno-razkladalni plato pred avio-blagovnim skladiščem, postavili nove hladilne komore, posodobili so dve transformatorski postaji in naprave za hlajenje objektov, energetsko so sanirali objekt vzdrževalnih služb in delno nagradili sistem za tehnično varovanje.
Kaj Brnik čaka v letih 2016-2018?
Do marca 2016 pri Aerodromu Ljubljana načrtujejo delno prenovo zdajšnjega prostora za varnostni pregled potnikov in osebne prtljage. Tega bodo v letu 2017 selili na novo lokacijo. V naslednjih fazah je načrtovana prenova prostora za check-in potnikov in sprejem prtljage, z delno prenovo bodo zagotovili boljši pretok do prostorov za brezcarinsko trgovino / čakalnic, povečan bo prostor za prevzem prtljage, sistem za sortiranje prtljage bo tehnološko posodobljen, povečana pa bo tudi odhodna sortirnica. Glavnina teh del bo izvedena v letu 2017 in 2018.
Prestavljena bo državna cesta 104 (Ljubljana – Kranj)
Končno je potrjeno, da se bo v letošnjem letu premikala državna cesta 104 (Ljubljana – Kranj). Njen premik je bil planiran že v sklopu projekta Aeropolis in to v njegovi 1. fazi, ki bi morala biti izvedena leta 2002. Prestavitev ceste pa je tudi eden od predpogojev za gradnjo hotela in ostalih poslovno-logističnih centrov. Ali se bodo gradnje hotela lotili sami ali s pomočjo zunanjega partnerja se pri Aerodromu Ljubljana še niso odločili, a naj bi to bilo znano kmalu.
Kaj pa nov terminal (T2)?
Nov terminal (T2) je v Ljubljani vsaj za nekaj let postavljen na stranski tir. Razlog za to sega v čase pred Fraportovim lastništvom. Takrat so namreč manjšinski delničarji izglasovali zaustavitev projekta gradnje novega terminala. Zanj je bilo pridobljeno tudi gradbeno dovoljenje, a so stvar z glasovanjem ustavili. Kot so pojasnili v družbi pa so denar, ki je bil namenjen za naložbo v terminal T2 iz podjetja lastniki pred prodajo pobrali. Z novim lastnikom so pregledali načrte in se odločili, da ne bodo takoj gradili novega potniškega terminala v prej zastavljeni obliki. Šele po potrebi in z rastjo prometa bodo širili obstoječi terminal. S projektom prenove, ki se bo začela izvajati z letošnjim letom bodo ob predvideni rasti prometa za nekaj let rešili najbolj pereča ozka grla letališča.