Velika Britanija je v srednjih šolah začela otroke učiti o škodljivosti spletnega piratstva. Into Film je s partnerji The Industry Trust, The IPO and FACT pripravil izobraževalne vsebine za otroke stare od 14 do 19 let.
Učna ura naslovljena z Vin Diesel’s Socks je sestavljena iz 18 predstavitvenih listov (slajdov), antipiratskega PSA (public service announcement) videa ter pomoči za učitelje. Tisto glavno vprašanje, ki ga zastavijo učencem je, kdo bo plačal za Vin Dieslove nogavice, če bodo vsi piratizirali filme. Seveda s tem spodbudijo razmišljanje o etiki in učinkih spletnega piratstva ter posledicah, ki jih ima piratstvo na filmsko industrijo.
Poleg podajanja informacij so na slajdih tudi vprašanja kot npr.: »Why do you think people distribute and upload films illegally?, What do you think are the consequences of this activity?, Should things that are online be free? in Should you do things just because they are technologically possible?«
Zanimivi pa so napotki učiteljem pri odgovorih na vprašanja učencev. Tako npr. v primeru, ko bi učenci trdili, da nelegalno downloadanje ustvarja brezplačno reklamo in to dviguje prodajo, je nasvet učiteljem sledeč: »You may like to explain that creators of films, music or any other product should be in control of how they distribute their product. If they want to share it for free that is their choice, but illegal distribution removes that choice from the creator.«
Kaj pa, če bi učenci trdili, da je filmska industrija zaspala in ne sledi modernemu svetu. V tem primeru je učiteljem svetovano tole: »You can suggest to students that some films are available online and on DVD at the same time as they are in the cinema, but that watching a film in the cinema is a different experience to watching it at home and many filmmakers and studios want their films to be an experience, and viewed in the optimum conditions. How a film is released and how much the creators charge for their product is their choice.«
To, da so se v Veliki Britaniji odločili o škodljivosti spletnega piratstva ozaveščati že otroke in to v šoli je odlična poteza. Morda je težava le, da so se osredotočili predvsem na finančne izgube, ki jih zaradi piratstva utrpijo ustvarjalci ter imetniki avtorskih pravic. Širše slike avtorskega prava v moderni dobi, ki je potrebna za kakovostno razumevanje tematike, pa se žal niso dotaknili.
Več o projektu Vin Diesel’s Socks si lahko preberete tukaj.