Letališče Ljubljana oz. Ljubljana Airport kot se po novem imenuje blagovna znamka letališča s katero uporablja Fraport Slovenija, do včeraj Aerodrom Ljubljana bo vendarle dobil dolgo pričakovan nov potniški terminal. Ta bo precej manjši od tistega, ki je bil načrtovan pred leti, a bo omogočal modularno gradnjo in bo lahko rastel s potrebami letališča.
Iz 500 na 1.280 potnikov na uro
Zmago Skobir, poslovodni direktor Fraport Slovenija d.o.o. je danes uradno naznanil, da so se odločili za nov terminal. Kot ključen razlog zanj pa je navedel pozitivne kazalnike v gospodarstvu, rast števila potnikov in temu, da terminal ob prometnih konicah nikakor ne zmore normalno sprejeti števila potnikov, ki bi želeli potovati prek Brnika. Število 500 potnikov na uro, za kolikor je obstoječi terminal predviden, pa so že davno presegli.
Kot je povedal Skobir so v Q1 2017 zaznali precejšnjo rast, ki je posledica tujih letalskih družb ter prestrukturirane Adrie, ki ponovno raste. 30 letne projekcije na katerih so osnovali nov terminal kažejo 3.1% letno rast in so nekoliko bolj pesimistične glede na ocene drugih. Tako naj bi obstoječ in nov terminal zadoščala za od 10-15 let ob predvideni rasti. Če bo ta višja, bo do dograditve prišlo prej. Z načrtovanjem novega terminala bodo začeli takoj, po besedah Zmaga Skobirja pa njegovo otvoritev pričakujejo še pred poletno sezono 2020 t.j. spomladi 2020.
Kaj prinaša nov terminal?
Nov terminal bo obstoječim 13.000 m2 površine dodal 8.700 m2 in tako omogočil skupni sprejem 1.280 potnikov na uro. Skupaj bo brniško letališče letno tako lahko sprejelo med 2.5 in 3 mio potnikov. Gre za precej manjši terminal od tistega, ki je bil predviden pred prodajo letališča družbi Fraport AG. Takrat je bila namreč načrtovana velikost 30.000 m2 in 4 dodatni aviomostovi. Trenutni novi terminal ne predvideva novih aviomostov, saj ocenjujejo, da obstoječi zadostujejo potrebam. Skupna velikost T1 in T2 bo tako 21.700 m2, skupna vrednost investicije z vso opremo pa je ocenjena na 16 mio €.
Z novim terminalom bodo odpravljali pereča ozka grla, kot so tista na check-inu, varnostnem pregledu ter pri vstopu v non-schengen. Obstoječim osmim check-in okencem v starem terminalu bodo dodali še 14 novih in jih bo tako 22. Varnostnemu pregledu bo dobil 5 povsem novih dolgih linij z možnostjo takojšnje razširitve. Star terminal bo rahlo prenovljen ostal v uporabi. Zmago Skobir pa je povedal, da so eden od razlogov za to so tudi poletni charter prevozniki, saj nekateri zahtevajo tudi popolno zaprtje terminala. V primeru, da bi se v prihodnosti v letalskem prometu začelo razlikovati med nizkocenovnimi in rednimi prevozniki bo z ohranitvijo starega terminala omogočeno tudi to.
Pri prtljagi bo prav tako prišlo do sprememb. Stara sortirnica A ostaja, B bodo ukinili in dodali novo veliko 2.000 m2. Skupna velikost bo tako 2.700 m2. Prevzem prtljage bo deležen treh povsem novih dolgih trakov in tako bodo povečali tudi te zmogljivosti, saj pri prihodu ne bo več prihajalo do zastojev.
Nov terminal bo prinesel tudi nov poslovni salon, saj obstoječ pravzaprav ne izpolnjuje standardov, ki se jih od takšnega salona pričakuje. Dodane bodo nove komercialne vsebine, med drugim nov Duty Free Shop.
Ključen bo višji nivo storitve
Nivo storitve se po starem IATA merilu meri glede na prostor, ki ga ima vsak potnik pri določeni storitvi (check-in, kontroli potnih listov, prevzem prtljage), od leta 2014 je v Level of Service (LoS) merila dodan tudi maksimalni čakalni čas. Poslovodni direktor je pojasnil, da so po starem sistemu trenutno zagotavljali najnižji F razred (nesprejemljivo) in prehajajo v C (dobro ugodje), po novem pa prehajajo v Optimum (optimalno).
Kaj pa začetek gradnje in druge investicije?
Z načrtovanjem novega terminalna bodo začeli takoj. Nov terminal, ki bo grajen v smeri Šenčurja, bo omogočal nadaljnjo modularno širitev. Prestavitev glavne ceste, ki je predpogoj za izvajanje načrtov v sklopu Aeropolisa se že izvaja, naloga Fraporta Slovenija bo izgradnja povezovalnih cest. Prenavljajo pa tudi kanalizacijo in vodovod. Zmago Skobir je za Uporabno stran pojasnil tudi izgradnjo hotela. Ta se načrtuje v roku dveh let, optimalno bi bilo, če bi do otvoritve prišlo hkrati z izgradnjo novega terminala. Trenutno iščejo investitorje, a s premikom glavne ceste je ta investicija postala precej bolj zanimiva.