Reševalni pas na avtocesti je izjemno pomemben za dostop intervencijskih vozil do kraja nesreče, pa čeprav je študija v Nemčiji pred kratkim to ovrgla. V Sloveniji že kar nekaj časa poteka obveščanje in ozaveščanje ljudi o pomembnosti reševalnega pasu.
Trdo delo kot kaže počasi daje sadove
Intervencija na odseku Vodice – Ljubljana, ki so jo v kamero ujeli gasilci lepo kaže kako izgleda šolski primer reševalnega pasu na slovenski avtocesti. Kot je razvidno iz videa so bila vsa vozila umaknjena skrajno levo oz. skrajno desno, ljudje pa niso izstopali iz vozil. Intervencijska vozila so tako brez težav vozila po sredini in to s precej višjo povprečno hitrostjo kot če bi se morali prerivati med vozili in iskati vsak milimeter prostora, da bi lahko prišli do kraja nesreče.
Pravilo reševalnega pasu
Vozniki/Voznice na levem voznem pasu t.j. prehitevalnem se pomaknejo skrajno levo, vozniki/voznice na desnem pasu pa desno. Če ima avtocesta tri ali več pasov velja, da se tisti na levem pasu pomaknejo levo, vsi ostali pa desno. Premik vozil mora ustvariti koridor, ki omogoča varno vožnjo več kot 2 metra širokemu intervencijskemu vozilu. Kljub temu, da v Sloveniji zakonodaja še vedno (kmalu naj bi se to spremenilo) prepoveduje uporabo odstavnega pasu v teh primerih je dejansko za zagotovitev ustrezne širine reševalnega pasu skoraj vedno potrebno storiti ravno to.