Tirna vzpenjača na Ljubljanski grad ne zmore prepeljati vseh čakajočih potnikov, zato se predvideva dodatna kabina. 7.8.2017 so podrli nov dnevni rekord, saj so prepeljali 3.168 potnikov, ti pa so na vožnjo čakali tudi pol ure.
Tirna vzpenjača v Ljubljani je po precej zapletih decembra 2006 začela obratovati, do sedaj je prepeljala več kot 3.1 mio potnikov in predvsem v konicah poka po šivih. Če je že v preteklosti bilo potrebno počakati na vožnjo, se to letos ob skoraj 30% rasti števila potnikov (prepeljali so jih že več kot 300.000) dogaja precej bolj pogosto. Trenutna kapaciteta tirne vzpenjače je 300 oseb na uro v eno smer in glede na podatke Ljubljanskega gradu se približno polovica obiskovalcev odloči za vzpenjačo kot obliko dostopa do gradu. Od tega 61% Ljubljančanov, 60% obiskovalcev iz drugih krajev Slovenije in 39% tujcev. Tujci se namreč na grad najpogosteje odpravijo peš, to pot pa izbere tudi marsikdo, ki ne želi čakati v vrsti.
Dodatna kabina namesto obstoječe protiuteži
Veliko podrobnosti o izgradnji dodatne kabine, ki bi obstoječo kapaciteto povečala za 100% ni znano. Kot so za Uporabno stran sporočili iz Javnega zavoda Ljubljanski grad je povečanje zmogljivosti vzpenjače predvideno kot rekonstrukcija trenutne proge z namestitvijo druge kabine namesto obstoječe protiuteži. Izdelana je že idejna študija, a vrednost investicije in okviren začetek gradnje še nista znana.
Glede na to, da se Ljubljanski grad razvija in ga obišče vedno več ljudi, bo obstoječa kapaciteta vzpenjače začela korenito omejevati potencialni obisk. Predvsem pa bi se z dodatno kabino omogočil lažji prihod in odhod obiskovalcev množičnih prireditev, kot je Film pod zvezdami.
Foto: MOL