Parkirna mesta za invalide imajo svoj namen, a ljudje na njih množično neupravičeno parkirajo. Da bi preverili kako resnično pereča je ta težava so na Fakulteti za varnostne vede, Univerza v Mariboru izvedli raziskavo o parkiranju na parkirnih mestih, rezerviranih za invalide.
Kako so se vsega skupaj lotili?
V Sklopu raziskave so opazovali 60 parkirnih mest rezerviranih za invalide na 18-ih lokacijah po Ljubljani. Opazovana mesta so se nahajala v središču Ljubljane, pred zdravstvenimi domovi (ZD Ljubljana Center in ZD Ljubljana Bežigrad), v nakupovalnih središčih (BTC in City Park, ter nakupovalno središče na Rudniku). Opazovalci so v dvojicah tri dni po štiri ure (skupaj 12 ur) opazovali ta parkirna mesta in tako zajelo 608 vozil.
Kdo parkira na parkirnih prostorih rezerviranih za invalide?
V sklopu raziskave so ugotovili, da je upravičeno (nameščena je bila invalidska kartica) parkiralo zgolj 37% vozil, preostalih 63% pa na tistem parkirnem mestu ni imelo kaj iskati. Tisti z invalidko kartico so se na parkirnem mestu zadržali daljše obdobje, več kot 35 minut, ostali pa so parkirali za krajše, večinoma do 10 minut.
Kdo pa so tisti, ki neupravičeno parkirajo prostoru za invalide?
V večinskem deležu gre za moško populacijo, saj jih je bilo med kršitelji 76%. Glede starosti so prevladovale (43% vseh, tudi upravičenih voznikov) osebe med 30 in 50 let. V 71% primerih so vozniki neupravičeno parkirali na invalidsko parkirno mesto, ko drugega »običajnega« parkirnega mesta ni bilo v bližino, a v 20.5% je bil vsaj en. V 8.5% pa so bila v bližini vsaj tri parkirna mesta. Ta podatek pa precej dobro kaže na to, da je tem voznikom popolnoma vseeno, da so zasedli parkirno mesto za invalide.
Še mit o tem, da to počnejo tisti z dragimi avtomobili
Več ali manj je splošno mnenje, da na prostorih za invalide parkirajo tisti z dragimi avtomobili, no ta raziskava je pokazala povsem drugačno sliko. Vozila nižjega srednjega razreda so bila tista, ki so naredila večino kršitev. Izsledki raziskave tako kažejo, da kršitev ne izvajajo v večini lastniki dragih in luksuznih vozil, temveč gre za problem širšega srednjega sloja.
Iz raziskave je tako moč zaključiti, da obstaja veliko pomanjkanje družbene zavesti in solidarnosti v odnosu do invalidov in parkiranja na mestih, rezerviranih za invalide. Zato so ob predstavitvi izsledkov predstavili tudi kampanjo ozaveščanja o tej problematiki s sloganom »PARKIRAJ IZGOVORE DRUGAM! Ne na mesta, rezervirana za invalide.« Cilj kampanje je ozaveščati o problematiki parkiranja invalidov in s tem tudi vplivati na izboljšanje razmer v prometu in širši družbi.