Google Chrome je v četrtek, 15.2.2018 kot del ukrepov Coalition for Better Ads uvedel korenite spremembe pri obravnavi nadležnih oglasov na spletnih straneh. S tem želijo doseči boljšo uporabniško izkušnjo.
Coalition for Better Ads je lani predstavila smernice spletnega oglaševanja, ki so plod raziskave na 40.000 uporabnikih spleta. Na podlagi raziskave smo tako dobili Better Ads Standards, ki definirajo uporabnikom najbolj nadležne spletne oglase. Prav nalaganje teh pa je začel zaznavati Google in posledično blokirati oglase na spletnih straneh, ki prikazujejo tovrstne oglase.
Kako vse skupaj poteka?
Google bo na vsaki spletni strani v sklopu Better Ads Experience Program preveril nekaj povezav in če se na njih pojavlja kateri od 12-ih oglasov, ki niso skladni s standardi, bodo uvedli ukrepe.
Kaj pa so nadležni oglasi?
Na podlagi raziskave so nadležne oglase opredelili v 12 skupin in sicer gre za:
*pop-up oglas
*celostranski oglas pred vsebino z odštevalnikom
*oglas, ki samodejno začne predvajati video z zvokom
*velik lebdeči oglas – oglas, ki je na dnu strani in se pomika skupaj z njo
*pop-up oglas na mobilni platformi
*celostranski oglas na mobilni platformi
*oglas, ki samodejno začne predvajati video z zvokom na mobilni platformi
*celostranski oglas z odštevanjem na mobilni platformi
*oglas na mobilni platformi, ki prekriva več kot 30% zaslona
*utripajoč oglas na mobilni platformi
*velik lebdeči oglas na mobilni platformi, ki sledi uporabniku
*oglas na mobilni platformi, ki ga uporabnik odpre s premikanjem navzdol in nato prekrije celoten zaslon
30 dni za odpravo »nadležnosti«
Ads Experience Program bo imel tri stopnje Passing, Warning in Falling. Google bo preko Google Webmaster platforme v sklopu zavihka Ad Experience Report prikazal zaznano stanje na vaši spletni strani, hkrati pa bodo navedeni ukrepi, ki jih je potrebno sprejeti, seveda, če ima stran oznako Warning ali Falling. Lastnik spletne strani ima za odpravo nepravilnosti 30 dni, sicer bo Chrome samodejno blokiral vse oglase na tej spletni strani. Uporabniki pa bodo še vedno lahko kliknili na »allow ads on this site« in omogočili predvajanje oglasov.
Portali so že pred uvedbo začeli prilagajati oglase
Kot so pojasnili pri Googlu njihov namen ni blokiranje oglasov, ampak boljša uporabniška izkušnja, saj se zavedajo, da portali živijo od oglasov (vsaj nekateri). No ja, pozabili so sicer omeniti, da od njih lepo živijo tudi sami, saj sta AdSense in DoubleClick globalno najbolj uporabljeni platformi za plasiranje oglasov. Zanimivo je, da se je do 12.2.2017 kar 42% portalov, ki so bili označeni kot takšni, ki ne ustrezajo Better Ads Standards, odločilo nepravilnosti odpraviti.