Železniška povezava do letališča Edvarda Rusjana Maribor in industrijske cone Magna sodi pod ukrepe o zmanjšanju tovornega prometa po cestah, saj bi se ta z napovedano širitvijo tovarne Magna v Hočah v bližini Maribora zagotovo krepko povečal.
Projekt, katerega polno ime je »Tirna povezava z industrijsko cono in letališčem Edvarda Rusjana Maribor«, bo v svoji 1. fazi obsegal izgradnjo nove železniške povezave s cepno kretnico na desnem tiru železniškega odseka Rače-Hoče, ki bo omogočala povezavo do letališča Edvarda Rusjana Maribor in hkrati omogočala uvoz in izvoz vlakov iz železniške postaje Hoče v industrijsko območje Magna ter izgradnjo ščitne kretnice in ščitnega tira do t.i. točke razmejitve v km 0+231.
Začetek gradnje predvidoma v drugi polovici leta 2018
Cepna kretnica, ki obsega 1. fazo bo del javne železniške infrastrukture (JŽI) in financirana iz proračuna Republike Slovenije. Predvidena vrednost je 4 mio €. Izvedbeni načrt za izgradnjo tirne povezave med industrijsko cono Hoče in letališčem Edvarda Rusjana Maribor je trenutno v postopku revidiranja pri upravljalcu JŽI, SŽ-Infrastrukturi d.o.o. Javno naročilo za izvedbo bo objavljeno predvidoma v mesecu marcu. Začetek del pa je predviden za drugo polovico leta 2018.
Sam industrijski tir v dolžini okoli 1.3 km, ki bo priključen na t.i. točko razmejitve, bo zgradila in financirala Magna v času gradnje prve faze obrata.
Pri vsem skupaj je najbolj zanimivo to, da bo mariborsko letališče železniško povezavo dobilo krepko pred ljubljanskim pri katerem se izgradnja železniške povezave vedno bolj odmika.