iPROM že od leta 2004 enkrat letno pripravi poročilo o tehnoloških značilnostih naprav uporabnikov s katerimi dostopajo do digitalnih medijev. Podatke vsako leto zajemajo v enakem obdobju, tako da je podatke med leti možno primerjati.
Letos so raziskavo izvedli na vzorcu 1,57 milijona slovenskih uporabnikov interneta in je po standardu organizacije IAB zajemala 15,24 milijarde meritvenih zahtevkov. Pokazala je nekatera že dobro znane podatke, a hkrati razkrila tudi nekatere zanimivosti. Med njimi je zagotovo ta, da so uporabniki digitalnih medijev na računalnikih 3x bolj aktivni kot na mobilnih telefonih, kljub rasti uporabe mobilnih naprav.
Dostop do vsebin z mobilnimi napravami je v letu 2018 v primerjavi z lanskim letom zrasel za 9 odstotnih točk, iz 56% na 65%. Rast med letoma 2016 in 2017 je bila 5 odstotnih točk, med letoma 2015 in 2016 pa 15 odstotnih točk.
Pri mobilnih napravah je v vodstvu operacijski sistem Android s 73%, kar je majčkeno manj kot lani, saj je iOS zrasel za 3 odstotne točke, na 27%.
Med uporabniki namiznih in prenosnih računalnikov pa krepko vodi Windows, saj ima kar 95% (enako kot leta 2017), 4% ima macOS, 1% uporabnikov pa ima nameščen Linux. Med uporabniki Windowsa je največ uporabnikov različice Windows 10. Odstotek uporabnikov te različice se je v primerjavi z lani povečal za 7 odstotnih točk, na 47%.
Chrome je najbolj priljubljen brskalnik med uporabniki namiznih in prenosnih računalnikov, saj beleži 51%, kar je sicer enako kot lani. Firefox z 24% zaseda drugo mesto, Internet Explorer s 15% tretje in Edge s 6% četrto.
Če se vrnemo na ugotovitev omenjeno na začetku članka. Raziskava je ugotovila tudi, da so namizni in prenosni računalniki še vedno ključni pri poglobljenem pregledovanju digitalnih vsebin. Primerjava ogledanih strani na slovenskih spletnih medijih kaže, da jih uporabniki aktivneje ter bolj poglobljeno pregledujejo prek namiznih in prenosnih računalnikov. Tako v celotnem procesu uporabe interneta računalniki še vedno ohranjajo vodilno vlogo, saj delež ogledanih strani prek računalnika skoraj trikrat večji.
Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v podjetju iPROM je ugotovitve raziskave za leto 2018 pokomentiral takole: »Vse večja pretočnost in dostopnost paketov za mobilni prenos podatkov tudi v Sloveniji vplivata na rast uporabe mobilnih naprav. Vzponu mobilnega kanala se prilagajajo tudi oglaševalci, ki potrošnika vse pogosteje nagovarjajo prek mobilnih naprav. Zato ni presenetljiv podatek, da so spletne strani danes temu že v večini prilagojene. Po drugi strani pa potrošnik, ki se želi v digitalno vsebino poglobiti, to še vedno v veliki meri počne prek računalnika.«