Slovenske železnice so zaključile javno naročilo za izgradnjo Wi-Fi omrežja na potniških vlakih. Na javno naročilo je pravočasno prispela zgolj ena ponudba, ta je bila ugotovljena kot ustrezna in na koncu izbrana ter potrjena s strani nadzornega sveta SŽ.
Kdo je bil izbran za izgradnjo Wi-Fi omrežja na vlaku?
Konzorcij, ki ga sestavljajo: Telekom Slovenije d.d., Ljubljana, SRC sistemske integracije d.o.o, Ljubljana ter Mrežne tehnologije Verso d.o.o., Zagreb, je edini oddal ponudbo in sicer v skupni vrednosti 1.171.518,00 € brez DDV oz. 1.429.251,96 z DDV.
Kdaj bodo začeli z montažo opreme?
Odločitev o izbiri izvajalca del za izgradnjo Wi-Fi omrežja na potniških vlakih Slovenskih železnic je bila objavljena danes, 1.10.2018, ko tudi začne teči 8 dnevni rok za vložitev zahtevka za revizijo. Če zahtevek ne bo vložen, bo odločitev pravnomočna in bo prišlo do podpisa pogodbe. Konzorcij izvajalcev bo nato imel 18 mesecev (leto in pol), da vzpostavi Wi-Fi omrežje na 32-ih vlakih Slovenskih železnic. Najprej bodo vzpostavili testni laboratorij ter centralno komunikacijsko vozlišče, nato pa bo potekalo vgrajevanje v vlake (14 dni na vlak). Montaža opreme se bo po napovedih Slovenskih železnic začela v začetku leta 2019, dokončanje pa je predvideno v prvi polovici leta 2020.
Kateri vlaki bodo dobili WI-FI omrežje in kako bo to izgledalo?
Slovenske železnice so javno naročilo oddale za 32 potniških garnitur EMG 312 – Desiro (Siemens) in EMG 310 – Pendolino (Fiat Ferroviaria). Znanja antena bo v osnovi sprejemala LTE signal (zahtevan minimum je bil LTE Cat4 do 150/50 Mbps, kar je relativno malo) dveh mobilnih operaterjev, na voljo bo tudi GPS ter Wi-Fi sprejem, saj je kasneje predvideno pokrivanje sivih lis z usmerjenimi Wi-Fi antenami. Vsak člen potniške garniture, SŽ imajo 20 3-členskih in 10 2-členskih Desirojev ter dva 3-členska Pendolina, bo imel svojo Wi-Fi dostopno točko, ki bo omogočala povezavo s tehnologijo 802.11ac Wave 1 4×4 MIMO s podporo 2.4GHz in 5GHz frekvenčnih pasov.
Razen tega, da so v razpisu zahtevali LTE povezavo z zgolj Cat4 (150/50 Mbps) ter brez podpore 700MHz frekvenc, razpisu tehnično ni moč ničesar očitati. Glede na to, da bodo potniki omrežje v veliki meri uporabljali tudi za pretok videa, bo 150 Mbps pri downloadu lahko zelo hitro premalo. Zato bi bilo resnično bolj smotrno, če bi zahtevali LTE-A Cat6 (do 300/50 Mbps), ki podpira tudi Carrier Aggregation (2CA). S tem bi zagotovili doseganje višjih hitrosti, saj bi se, tam kjer sta na voljo, uporabljala dva nosilna frekvenčna pasova.
Če bo na koncu res izbran zgoraj omenjen konzorcij, bo to pravzaprav precej dobro, saj je eden izmed članov konzorcija tudi mobilni operater, ki mu bo v interesu pokriti čim več sivih lis železniškega omrežja z mobilnim signalom, ki ga bo moč uporabiti za Wi-Fi omrežje na vlaku in s tem potnikom ponuditi čim boljšo uporabniško izkušnjo. Kako bo vse skupaj na koncu izgledalo pri končnem uporabniku, pa bomo videli najverjetneje že v prvi polovici prihodnjega leta.