Vsi potniki že nestrpno čakajo nov potniški terminal na ljubljanskem letališču, a ta se je z zavrnitvijo vseh prijav na zadnjem razpisu še nekoliko oddaljil. Po zdajšnji časovnici naj bi bil ta odprt do poletja 2021, seveda, če se ponovljen razpis ne bo zavlekel.
Ponovitev razpisa v nekaj dneh
Kot so za Uporabno stran pojasnili pri Fraportu Slovenija, v osmih dneh od objave zavrnitve vseh šestih pravočasno prijavljenih ponudb za gradnjo novega potniškega terminala pritožb ni bilo. To pa jim zdaj omogoča, da razpis ponovijo v nekaj dneh ter tako čimprej nadaljujejo postopek. Kot so že napovedali v zavrnitveni odločbi, bo ponovljen razpis vseboval nekaj sprememb, predvsem takih, ki bodo omejevale vpliv odločitve Državne revizijske komisije z dne 29.11.2019, ko so s Sklepom št. 166/2019 odločili, da je po roku za oddajo ponudb/prijav nedopustno dopolnjevanje oz. spreminjanje/ponudb prijav v pogledu postavk oz. elementov, ki so gradniki cen na enoto, podanih v popisu del (kalkulativni elementi). Prav tako bodo predvidoma izločili določila glede pogajanj o predmetu naročila in se bodo pogajali zgolj o ceni prijav oz. ponudb, kar je po njihovih besedah najtransparentnejši način izvedbe postopka s pogajanji. Pogajali pa se bodo z vsemi usposobljenimi prijavitelji in ne zgolj s tremi, kar bo omogočilo večjo konkurenco med prijavitelji.
Na prvi razpis so se pravočasno prijavili: skupna prijava GIC gradnje d.o.o. in Elcom d.o.o., skupna prijava GP KRK d.d., Hrvaška in CBE d.o.o., skupna prijava Kolektor Koling d.o.o. in CGP d.o.o., skupna prijava Pomgrad d.d. in GGD d.d., Strabag d.o.o. in skupna prijava VG5 d.o.o in Remont d.o.o.
Kaj bo prinesel nov potniški terminal na Brniku?
Vsi, ki so v zadnjih letih potovali prek ljubljanskega letališča vedo, da je predvsem v treh dnevnih konicah uporabniška izkušnja na letališču precej slaba. Razlog za to je sila preprost. Letališče ima trenutno kapaciteto 500 potnikov na uro, kar pa že dolgo ne zadostuje potrebam. 8.700 m2 velik nov terminal bo skupaj z obstoječim, ki se razprostira na več kot 13.000 m2, po načrtih iz leta 2017 omogočal 1.280 potnikov na uro. Letno bo Brnik tako lahko sprejel med 2.5 in 3 mio potnikov. Nov terminal bo predvsem odpravljal ozka grla na check-inu, varnostnem pregledu ter pri vstopu v non-schengen. Obstoječim osmim check-in okencem v starem terminalu bodo dodali še 14 novih in jih bo tako 22. Varnostnemu pregledu bo dobil 5 povsem novih dolgih linij z možnostjo takojšnje razširitve. Star terminal, ki je med drugim tudi spomeniško zaščiten, bo rahlo prenovljen ostal v uporabi, a ta prenova se bo zgodila po izgradnji novega terminala.
Za udobje potnikov bo na novem terminal skrbel tudi nov poslovni salon, saj obstoječi ne izpolnjuje standardov, dodane bodo komercialne vsebine, prenovljena bo gostinska ponudba, med drugim bo nov tudi Duty Free Shop. Tudi pri obdelavi prtljage potnikov bo nekaj sprememb. Stara sortirnica A bo ostala, sortirnico B pa bodo ukinili in dodali novo veliko 2.000 m2. Skupna velikost bo tako 2.700 m2. Prevzem prtljage bo po novem možen na treh povsem novih dolgih trakovih, kar bo povečalo zmogljivost in zadovoljstvo potnikov.