Ljubljanski potniški promet (LPP) bo v letu 2019 bogatejši za 33 novih avtobusov, od tega bo 17 hibridnih mestnih in 16 medkrajevnih. V zadnjih osmih letih je LPP kupil 168 avtobusov, od tega 70 na stisnjen zemeljski plin (CNG).
17 mestnih avtobusov
Prihod 17-ih hibridnih avtobusov Mercedes Benz Citaro NGT Hybrid, ki bodo združevali zemeljski plin in elektriko, je bil že napovedan. Prvi tovrstni avtobusi se bodo voznemu parku LPP pridružili poleti 2019. Gre za mestni avtobus dolžine 12 metrov in močjo motorja 222 kW, elektromotor pa ima moč 14 kW. Na voljo ima 24 sedišč in 72 stojišč. Več podrobnosti o samem hibridnem avtobusu pa tukaj (LPP poleti 2019 dobiva prve hibridne avtobuse (Mercedes Benz Citaro NGT Hybrid), 17 novih avtobusov v Ljubljani bo združevalo zemeljski plin in elektriko).
16 medkrajevnih avtobusov
Preostalih 16 avtobusov pa je medkrajevnih in imajo pogon na plinsko olje. 3 avtobusi bodo 15 metrski Setra S 419-UL z 69 sedeži in 35 stojišči, 13 pa jih bo 12 metrskih Iveco Crossway Line s 53 sedišči in 18 stojišči. Oba tipa avtobusov imata 265 kW motor.
Vsi avtobusi sodijo v emisijski razred EURO VI, imajo avtomatski menjalnik, klimatsko napravo, kamero za vzvratno vožnjo, led svetila, ozvočenje. Mercedes Benz Citaro NGT Hybrid in Setra S 419-U bo dobavil Autocommerce, d.o.o., Iveco Crossway Line pa družba Dualis, d.o.o..
Stare in dotrajane avtobuse bodo izločili iz prometa
Kot so na LPP-ju pojasnili za Uporabno stran, gre pri teh nakupih za zamenjavo dotrajanih avtobusov, ki bodo izločeni iz prometa. Dobava novih bo potekala od junija do decembra 2019. Hkrati pa bi v letošnjem letu lahko prišlo do nakupa še nekaj dodatnih avtobusov na stisnjen zemeljski plin (CNG). To naročilo pri LPP-ju načrtujejo v primeru razpisa za nepovratna sredstva s strani EKO sklada. Na tak način bi število avtobusov na CNG, teh je trenutno 70, še nekoliko dvignili in s tem zagotovili moderna in ekološko bolj sprejemljiva vozila.