Boeing 737 MAX 8 letalo, ki ga je Boeing predstavil kot zamenjavo letala 737-800, prvi komercialni let pa je doživelo 22. maja 2017, je od včeraj, 13.3.2019, ko je zahtevo po prizemljitvi letala izdala še FAA, praktično povsod prizemljeno.
Razlog za prizemljitev sta dve tragični nesreči tega tipa letala, ki sta se zgodili s 5 mesečno razliko. Prva nesreča, ki je bila 29.10.2018 usodna za 189 potnikov in posadko, se je zgodila letalski družbi Lion Air na letu 610, letalo pa je 12 minut po vzletu strmoglavilo v javansko morje. Druga tragična nesreča, pa se je zgodila 11.3.2019 letalski družbi Ethiopian Airlines na letu 302, ko je letalo strmoglavilo 6 minut po vzletu.
Kmalu po nesreči so agencije za civilno letalstvo različnih držav začele prepovedovati vzlete, pristanke in prelete letala Boeing 737 MAX 8 in 737 MAX 9, ki je podaljšana različica osmice. Med prvimi so bile Etiopija, Kitajska in Indonezija. Kmalu so sledile tudi evropske države npr. Avstrija, Nemčija, Velika Britanija, Irska in Islandija dokler ni v večernih urah 12.3.2019 EASA izdala prepoved za vse države članice Evropske unije in članice EFTA. Federal Aviation Administration (FAA) je dolgo vztrajal pri tem, da je letalo povsem varno, a je 13.3.2019 ob 3.00 pm ET (ob 20.00 CET) izdala odredbo o začasni prizemljitvi vseh letal Boeing 737 MAX s katerimi upravljajo ameriške letalske družbe ali ki letijo v zračnem prostoru ZDA.
Kljub temu da je formalno ostalo še precej držav, ki niso sprejele takšnega ukrepa, je praktično vsa letala tega tipa »prizemljil« Boeing, ko so podali naslednjo izjavo: »Boeing continues to have full confidence in the safety of the 737 MAX. However, after consultation with the U.S. Federal Aviation Administration (FAA), the U.S. National Transportation Safety Board (NTSB), and aviation authorities and its customers around the world, Boeing has determined — out of an abundance of caution and in order to reassure the flying public of the aircraft’s safety — to recommend to the FAA the temporary suspension of operations of the entire global fleet of 371 737 MAX aircraft.«
Razlog bi lahko bila programska oprema poimenovana MCAS
Ker črna skrinjica druge nesreče še ni bila pregledana in analiza nesreče še ni znana, je vzrok za nesrečo trenutno še ugibanje, a ena od možnosti, ki se jo pogosto omenja, je programska oprema, ki jo je razvil Boeing in poimenoval MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) in naj bi preprečevala t.i. stall učinek, ki se zgodi takrat, ko letalo doseže previsok vpadni kot s prenizko hitrostjo, kar povzroči izgubo vzgona. Ker so piloti, ki so bili izšolani za letenje z Boeingom 737 brez dodatnega šolanja lahko leteli tudi z 737 MAX-om o MCAS, pa marsikdo ni bil obveščen, bi nepoznavanje posebnosti novega letala bil lahko eden od vzrokov za tragični nesreči.
Prizemljeni vsaj do aprila 2019
Kongresnik Rick Larsen je po briefingu s strani FAA povedal, da bo tip letala, ki je bil udeležen v tragični nesreči prizemljen do aprila 2019, ko bodo na letala namestili novo programsko opremo, vzroki za nesrečo pa bodo nekoliko bolj jasni.