Toke Programa zvestobe pri Telekomu Slovenije potečejo 1x letno in to se bo letos zgodilo 31.3.2019. Telekom dovolj zgodaj opominja, da uporabniki porabijo točke, a marsikdo bo slabe volje, saj ne bo mogel porabiti 900 točk za 20€ popusta.
Kam je izginila možnost popusta za 20€?
Lani in mnogo let do zdaj, je Telekom Slovenije v okviru Programa zvestobe omogočal, da si je uporabnik, ki v letu nabral več kot 900 točk izbral popust v vrednosti 20€ in tako porabil 900 točk. Ker je ugodnost popusta na račun možno koristiti le 1x v obdobju 12-ih mesecev, je to ugodnost, na katero uporabniki praviloma pomislijo, ko jih Telekom spomni, da morajo porabiti točke, saj bodo sicer propadle. Zato praktično nihče ni opazil, da je s 1.11.2018 začel veljati nov »Sistem točkovanja in navodil za koriščenje točk v okviru Programa zvestobe Telekoma Slovenije« pri katerem je Telekom odstranil možnost tega popusta in ohranil zgolj možnosti 300 točk za 5€ in 500 točk za 10€.
Ali je Telekom uporabnike obvestil o spremembi?
Telekom Slovenije je uporabnike 16.5.2018 obvestil, da bo 25.5.2018 oz. 25.6.2018 začela veljati sprememba »Programa zvestobe Telekoma Slovenije«, ki koriščenja in zbiranja točk ne predpisuje. Obvestila o spremembi »Sistema točkovanja in navodil za koriščenje točk v okviru Programa zvestobe Telekoma Slovenije«, ki je začel veljati 1.11.2018, pa na spletni strani niso objavili, ne med Informacijami in obvestili, ne med Spremembami pogojev. To sta namreč lokaciji, kjer uporabnik lahko upravičeno pričakuje, da bo Telekom Slovenije objavil vse spremembe, ki se tičejo njihovih storitev.
Pri Telekomu Slovenije so dolžnost oz. nedolžnost objavljanja sprememb lojalnostnega programa razložili takole:
»Ker lojalnostni program ni vezan izključno na nudenje storitev elektronskih komunikacijskih storitev po specialni zakonodaji oziroma ni opredeljen v ZEKom-1, tovrstne programe pa nudijo tudi ostali ponudniki oz. prodajalci drugega blaga in storitev, ponudnike lojalnostnih programov v razmerju do potrošnikov zavezujejo določila potrošniške zakonodaje in ne ZEKom-1. Štirimesečno vnaprejšnje obveščanje uporabnikov o spremembah, ki smo ga uporabili v navedenem primeru, pa je tudi bistveno daljše od 30-dnevnega roka, ki ga opredeljuje ZEKom-1 pri obveščanju o spremembah naročniškega razmerja. Za takšno obdobje predhodnega obveščanja smo se odločili, da se je lahko vsak član Programa zvestobe, ki je v zadnjem štirimesečnem obdobju koristil popust na račun, seznanil s spremembo, ki je stopila v veljavo v naslednjem štirimesečnem obdobju, torej po 1. 11. 2018.«
Pojasnilo je precej zanimivo, saj govori o štirimesečnem obdobju, ko naj bi uporabnik lahko koristil popust po starih pravilih. Težavi sta dve, popust na račun je možno koristi zgolj 1x v 12-ih mesecih in ga zato marsikdo sploh ne bi mogel izkoristiti in obvestilo, ki je bilo objavljeno 16.5.2018 ni prav nič govorilo o spremembah »Sistema točkovanja in navodil za koriščenje točk v okviru Programa zvestobe Telekoma Slovenije«, le o spremembi dokumenta »Program zvestobe Telekoma Slovenije«, na katerega je bila dana tudi hiperlink povezava in tako nedvoumno kazala na to kaj se bo spremenilo.
Prikrajšani predvsem tisti, ki potrošijo več
Za koriščenje popusta v vrednosti 20€ je uporabnik moral zbrati 900 točk, kar poenostavljeno pomeni, da je moral potrošiti za 900€ pri Telekomu Slovenije. Z eno samo storitvijo je takšno številko precej težko doseči. Tisti, ki imajo na en račun vezanih več storitev, pa so to dosti lažje dosegli in z veseljem 1x na leto izkoristili 20€ popusta. Za marsikoga ponudba spletne trgovine v kateri je možno izkoristiti točke, ni bila oz. ni zanimiva. Tako je nabor možnosti precej okrnjen in obstaja velika verjetnost, da mu/ji bo vsaj del točk propadel.