Slovenske železnice so danes, 27.5.2019 s podjetjem Stadler podpisale pogodbo za nakup dodatnih 26 novih potniških vlakov, kar pomeni, da bo vozni park Slovenskih železnic obsegal 52 potniških garnitur Stadler. Skupna vrednost danes naročenih vlakov je 151 mio € brez DDV.
Generalni direktor Dušan Mes je ob tem povedal: »Prenova potniških vlakov ter prenova železniškega omrežja sta izjemno pomembna za zagotavljanje sodobnega železniškega javnega prevoza v Sloveniji. Skupna vrednost lanskega in tokratnega nakupa novih vlakov je 320 milijonov evrov. Z njimi bomo lahko zagotovili storitve, primerljive s tistimi v najbolj razvitih državah. Zahvaljujem se Vladi Republike Slovenije, Ministrstvu za infrastrukturo, Ministrstvu za Finance ter Slovenskemu državnemu holdingu, ki s takšnimi projekti dejavno sodelujejo pri modernizaciji Slovenskih železnic.«
Dodali so 10 električnih in 16 dizelskih FLIRT potniških garnitur
Novo naročilo obsega 10 enopodnih električnih FLIRT (EMV) in 16 enopodnih dizelskih FLIRT (DMV) potniških garnitur, so pri Slovenskih železnicah pojasnili za Uporabno stran. Aprila 2018 pa so naročilo oddali za 11 enopodnih FLIRT, 10 dvopodnih KISS in 5 dizelskih FLIRT potniških vlakov. Tako bo skupno število Stadler vlakov v voznem parku Slovenskih železnic sledeče: 10 dvopodnih električnih KISS, 21 enopodnih električnih (EMV) FLIRT in 21 enopodnih dizelskih (DMV) FLIRT vlakov.
Koliko potnikov bodo sprejeli novi vlaki?
Enopodni večsistemski električni vlak Stadler FLIRT bo imel skupno kapaciteto 462 potnikov. 12 sedišč bo v 1. razredu, 223 sedišč v 2. razredu, stojišč pa bo 227. Na voljo bosta dve mesti za gibalno ovirane osebe ter 10 mest za kolesa. Dvonadstropni enosistemski električni vlak Stadler KISS bo imel skupno kapaciteto 556 potnikov. 16 sedišč bo v 1. razredu, 276 sedišč bo v 2. razredu, 264 pa bo stojišč. Na voljo bosta dve mesti za gibalno ovirane osebe ter 10 mest za kolesa. Enopodni dizelski (DMV) vlak Stadler FLIRT pa bo imel skupno kapaciteto 338 potnikov. 12 sedišč bo v 1. razredu, 159 sedišč v 2. razredu, stojišč pa bo 167. Tudi tukaj bosta na voljo dve mesti za gibalno ovirane osebe ter 10 mest za kolesa.
Prvi novi vlaki v Sloveniji konec leta
Kot so pojasnili pri Slovenskih železnicah, bodo prve nove vlake na slovenskem železniškem omrežju testirali konec letošnjega leta. Kaj točno pomeni konec leta ni znano, a bi se znalo zgoditi, da bo prvi nov Stadlerjev vlak z uradnim obratovanjem pričel šele v začetku leta 2020.