Štirimotorno letalo Airbus A380, ki se ga je prijelo ime Superjumbo že postaja sila nepriljubljeno pri letalskih družbah. Airbus je do zdaj dobavil 238 letal, skupaj pa jih imajo naročenih 290. Tako da jih bodo prenehali proizvajati do leta 2021.
Airbusa A380 bi se vsi radi znebili
Letalo Airbus A380 je impozantno štirimotorno letalo, a štirje motorji pomenijo večjo porabo kerozina, več CO2 izpustov in več hrupa. Še večji problem pa je spremenjena izkušnja potnikov, ki si v Business razredu želijo ležišče, v Pemium Economy pa vsaj povečan naklon naslona. Vse to skupaj pripelje do tega, da se letalske družbe čimprej želijo znebiti teh ogromnih ptic.
Lufthansa bo do 2023 bo prodala 6 letal A380, kupili pa bodo 40 novih
Lufthansa ima trenutno v floti 14 letal A380, izvršni odbor družbe pa je v marcu 2019 odločil, da bodo v letih 2022 in 2023 odprodali 6 omenjenih letal in številko zmanjšali na 8. Hkrati pa so kot zamenjavo štirimotornih letal naročili 40 novih letal, 20 letal Boeing 787-9 in 20 dodatnih letal Airbus A350-900 (skupaj so jih naročili 45). Prva letala bodo začeli dobivati leta 2022, zadnje pa bodo predvidoma prevzeli leta 2027. Neto vrednost naročila je 12 milijard $, a Lufthansa Group si je zagotovo izborila konkreten količinski popust.
Lufthansa ima 9 letal stacioniranih na letališču v Frankfurtu (FRA), 5 pa na letališču v Münchenu (MUC). Novembra bodo letala razdelilni na 7-7, saj se v Frankfurtu Lufthansa sooča s precejšnjimi omejitvami zaradi hrupa. Iz Münchena z letali A380 tako trenutno letijo v Los Angeles, Beijing in Hong Kong, od novembra 2019 pa bodo leteli v Miami, San Francisco, Hong Kong (december 2019) in Shanghai (januar 2020). Kdaj bodo začeli z leti v Boston pa še ni povsem znano.
Do leta 2022 bo letala A380 iz flote izločil tudi Air France
Konec julija 2019 je odločitev, da bodo svojih preostalih 7 (5 v lasti in 2 v najemu) letal Airbus A380 do leta 2022 iz flote izločil, podal Air France. Air France je inavguracijski let letala A380 opravil 30. oktobra 2009 z letom Pariz-JFK. Sicer pa so s 516 sedežnim letalom (9 – La Premiere, 80, Business, 38 Premium Economy in 389 Economy) leteli v Abidjan, Atlanta, Hong Kong, Johannesburg, Los Angeles, Mexico City, Miami, New York, Shanghai, San Francisco in Washington DC.
S katerim tipom oz. katerimi tipi letal bo Air France nadomestil Airbua A380 še ni povsem znano. Med širokotrupnimi letali imajo v floti trenutno 9 letal Boeing 787, 68 letal Boeing 777, 15 letal Airbus A330 in 5 letal Airbus A340. Naročili pa so tudi 28 letal Airbus A350-900 XWB, ki vsako sprejme 315 potnikov.
Foto: Lufthansa