Fraport Slovenija se je že pohvalil, da bo julij 2019 rekorden mesec, a točni podatki so znani od danes. Na Brniku so tako sprejeli 207.292 potnikov, kar je največ v enem mesecu, prej je ta rekord držal julij 2008 z nekaj več kot 205.000 potniki.
V juniju so glede na lansko leto zabeležili 4.2% rast, a glede na to, da je bilo leto 2018 z 1.81 milijona potniki rekordno in da so milijontega potnika letos sprejeli že junija, je to dober pokazatelj, da bo tudi leto 2019 rekordno. V prvih sedmih mesecih leta so sprejeli 1.067.005 potnikov, kar je 3.6% več kot lani. Če bodo s takim tempom nadaljevali, se letos lahko nadejamo okoli 1.9 mio potnikov na ljubljanskem letališču.
Tudi v juliju s padcem tovora in števila premikov
Na Brniku se dejansko že celo leto srečujejo s padcem tovornega prometa. Julija 2019 so sprejeli 1.012 ton tovora, kar je 3.9% manj kot lani, v prvih sedmih mesecih pa so s 6.737 tonami zabeležili 5.2% padec glede na lani. Padec premikov ob rasti števila potnikov pa ni tako zelo problematičen, saj govori, da so na ljubljansko letališče priletela večja in bolj polna letala, hkrati pa so tudi odpremili bolj polna letala. To dejstvo lahko pripišemo manjšemu številu letov Adrie Airways in večjim letalom tujih prevoznikov ter novi poletni liniji London Heathrow (LHR) – Ljubljana (LJU), ki jo bo British Airways izvajal 2x tedensko do 2.9.2019. V juliju so tako zabeležili 7.3% padec premikov, izvedli so jih 3.311. V prvih sedmih mesecih pa je padec 2.6%, saj so izvedli 19.992 premika.
Kaj prinaša preostanek poletja in prihajajoča zima?
Kot rečeno, se British Airways, ki je na Brnik prišel po 18-ih letih umika, saj so linijo vzpostavili le za obdobje visoke poletne sezone. Najverjetneje pa prihodnje leto zopet pridejo. Turkish Airlines bo v Ljubljano 24. in 25. oktobra ter 2. in 3. novembra 2019 priletel s širokotrupnim letalom Airbus A330-200 z 250 sedeži. Nekaj nejevolje povzroča dejstvo, da bo WizzAir z zimsko sezono 2019/20, ki se začne 27.10.2019 prenehal leteti na liniji Ljubljana – Bruselj (Brussels-Charleroi Airport – CRL). V poletnem voznem redu so leteli 3x tedensko, lansko zimo pa 2x tedensko. WizzAir leti tudi na letališče London Luton (LTN) in tam naj bi se zgodila sprememba v velikosti letala, saj naj bi z zimsko sezono ponudili večjega, z decembrom 2019 pa bodo tri tedenske lete povečali na štiri. Z zimsko sezono 2019/20 tudi Air France povečuje frekvenco letov glede na poletno sezono 2019. Dodali bodo namreč tri tedenske lete in tako vse dni razen sobote ponudili dva leta dnevno. Bodo pa leteli primarno z 80-sedežnim letalom Embraer 170, v poletni se namreč izmenjuje s 114-sedežnim letalom Embraer 190.
Nekaj novosti je tako že napovedanih. Glede na to, da Adria Airways še vedno prepelje okoli polovico potnikov na Brniku, čeprav se ta delež iz leta v leto zmanjšuje, je veliko odvisno tudi od nje. Po turbulentnem juniju in juliju, se je stanje glede letov nekoliko stabiliziralo. Upajmo, da to kaže na izboljšanje.