Boeing je v prvih sedmih mesecih leta 2019 dobavil 38% manj letal kot v enakem obdobju lani. Največji krivec za to pa je 737 MAX, ki se je sicer dobro prodajal, a je zaradi dveh usodnih nesreč prizemljen.
Po sedmih letih bi Boeing lahko izgubil krono
V prvih sedmih mesecih leta 2019 so dobavili 258 letal, v enakem obdobju lani so jih 417. Evropski Airbus je do konca julija 2019 dobavil 458 letal, kar ga postavlja v precej visoko prednost. Boeing pri širokotrupnih letalih (777 in 787 Dreamliner) sicer še vedno vodi pred Airbusom, saj so v prvih sedmih mesecih letošnjega leta dobavili 24 letal 777 in 90 letal 787, lani 25 in 80. Airbus pa je dobavil 60 letal A350, lani 46 in 24 letal A330.
Prav tako so Boeingu strmoglavila tudi naročila, v prvih sedmih mesecih za kar 71%. Letos je bilo 139 naročil od tega 36 letal 737 vključno z MAX različico, v enakem obdobju lani je Boeing zgolj za 737 (večinoma MAX različico) knjižil 311 naročil. Boeing ima tako v letošnjem letu knjižen neto primanjkljaj, in sicer 88 letal, Airbus pa je letos dodal 79 naročil. Vse to kaže, da bi Airbus letos lahko prevzel krono največjega proizvajalca letal, ki ga Boeing neprekinjeno drži že zadnjih 7 let.
Boeing bo z letalom 737 MAX imel še precej težav
Od marca letos, ko se je pripetila druga smrtonosna nesreča z letalom Boeing 737 MAX, so prizemljena prav vsa letala tega tipa, Boeing pa še kar išče rešitev, ki bi omogočila, da bi letala lahko ponovno poletela. Trenutno so vse letalske družbe letalske operacije s 737 MAX-i preklicale do septembra, Southwest, eden največjih lastnikov letal tega tipa, pa je operacije preklical vse do začetka januarja. Letalske družbe zaradi prizemljitve in izgube dobička od Boeinga seveda zahtevajo kompenzacije.