Samsung je po podatkih Counterpointove raziskave trga zmagovalec Q2 2019 v Srednji in Vzhodni Evropi. V zadnjem letu je Samsung zabeležil 21% rast odposlanih pametnih telefonov in 8% rast glede na prejšnje četrtletje. Lepo rast je zabeležil tudi Xiaomi.
Pri Samsungu je zvezda nova serija A
Samsung je pravzaprav neizpodbitni zmagovalec drugega četrtletja leta 2019. Prenovljena serija A je bila pravi uspeh, saj je znašala kar 70% vseh Samsungovih odposlanih telefonov. Samsung pa je v Srednji in Vzhodni Evropi (CEE regija) imel tudi največjo korist od padca tržnega deleža Huaweija, ki je bila posledica trgovinske blokade ZDA. Samsung je tako v Q2 2019 zabeležil 40% delež, to je enkrat več kot drugo uvrščeni Huawei (šteto skupaj z blagovno znamko Honor). Glede na Q1 2019 je tako pridobil 3 % točke, glede na isto obdobje lani pa 7 % točk.
Xiaomi trdno zasidran na 3. mestu
Drugi z največjo rastjo v CEE regiji je kitajski Xiaomi, ki je v Q2 2019 zabeležil 11% delež odposlanih pametnih telefonov. To je 4% točke več kot v Q1 2019 in 2% točki več kot v enakem obdobju lani. Kljub padcu tržnega deleža Huaweija, so kitajske znamke zabeležile 11% letno in 5% četrtletno rast v Q2 2019. Xiaomi se je zdaj trdno usidral na tretjem mestu, ter tako Apple porinil na 4. Gledano po količinah je Xiaomi beležil 33% letno rast odposlanih telefonov v tej regiji. Četrtletna pa je znašala kar 69%, kar pomeni, da je tudi Xiaomi imel koristi od trgovinske blokade Amerike zoper Huawei. K rasti sta največ pripomogla Redmi 7A in Mi 9T. Xiaomi se agresivno podaja v Rusijo, saj do konca leta načrtujejo odprtje več kot 100 trgovin.
Če pogledamo podatke za Q2 2019 za celotno Evropo, ne zgolj CEE regijo, so podatki tržnih deležev sledeči: Samsung (35%), Huawei (19%), Apple (15%), Xiaomi (7%) in OnePlus (2%). Globalni trg pa je v drugem četrtletju izgledal takole: Samsung (22%), Huawei (16%), Apple (10%), Xiaomi (9%) in OPPO (9%)
Evropejci vedno bolj kupujejo spodnji srednji razred telefonov
Abhilash Kumar, raziskovalni analitik pri Counterpointu je povedal, da ljudje v Srednji in Vzhodni Evropi vedno bolj kupujejo telefone spodnjega srednjega razreda (100 $ do 249 $). To pa je voda na mlin kitajskim znamkam, ki imajo ogromen portfelj takšnih telefonov. Kitajske znamke kot so, OPPO, Vivo, Realme, OnePlus in ZTE beležijo 50% letno rast. Vseeno pa njihov tržni delež ostaja majhen.