Google je naznanil, da bo kupil podjetje Fitbit, ki ga marsikdo pozna po nosljivih napravah, predvsem pametnih zapestnicah in urah. Vrednost posla znaša 2.1 milijarde $, kar pomeni, da bo Google ponudil 7.35$ na delnico oz. 19% več kot je bila delnica vredna v četrtek.
Wear OS dobiva dodaten zagon
Google je za nosljive naprave razvil operacijski sistem Wear OS, a do zdaj še nikoli ni predstavil pametne ure z napisom »Made by Google«. To bi se zdaj lahko spremenilo, saj ima Fitbit izjemno veliko znanja s tega področja. Iz Fitbita so sicer sporočili, da se z nakupom ne bodo omejili zgolj na podporo za Android OS, ampak bodo še naprej podpirali tudi Applov iOS. Vsekakor pa združevanje Googla in Fitbita daje veliko vetra v jadra Wear OS-a.
Google bo postal močan igralec na trgu nosljive tehnologije
Na trgu nosljivih naprav na globalnem trgu vodi Xiaomi, ki ima po podatkih iz Q2 2019 (International Data Corp) 17.3% tržni delež, sledi mu Apple s 14.8%, tretji je Huawei, ki ima 14.1% in četrti je Fitbit z 10.1% tržnim deležem. Po podatkih Fitbita so na trg do zdaj poslali več kot 100 milijonov naprav. Največjo letno rast (195.1%) je sicer zabeležil Samsung, ki je na petem mestu z 9.4%, nato pa sledi Huawei, ki je zrastel za 175.7%. Google bo z nakupom postal eden najmočnejših igralcev na trgu nosljive tehnologije, kar bi mu korenito olajšalo vstop na ta trg. Kako dobro bo izkoristil sinergijo, pa bo pokazal čas.
Fitbit ima goro osebnih zdravstvenih podatkov posameznikov
FItbit, ki kot podjetje obstaja od leta 2007, je z letom 2009, ko je predstavili svojo prvo nosljivo napravo Fitbit Classic, začel zbirati osebne zdravstvene podatke posameznikov. Začelo se je le s koraki, a zdaj zbirajo vse od srčnega utripa prek spalnih navad do GPS podatkov in podatkov o plačilih s Fitbit Pay storitvijo. Google pa je znan po tem, da podatke neizmerno rad uporabi za plasiranje oglasov v sklopu Google ads storitve. Pri Fitbitu so še pred zaključkom posla v objavi o Googlovi namero o nakupu zapisali:
Strong privacy and security guidelines have been part of Fitbit’s DNA since day one, and this will not change. Fitbit will continue to put users in control of their data and will remain transparent about the data it collects and why.
Posel naj bi bil zaključen v letu 2020
Z najavo posla ta seveda še ni zaključen. Pred zaključkom mora Fitbit pridobiti soglasje delničarjev, Google pa mora pridobiti regulatorja. Pri Fitbitu in Googlu pričakujejo, da bodo posel zaključili v letu 2020.