Slovenija ima z evropskim sistemom za nadzor vlakov – ETCS (European Train Control System), ki predvsem omogoča železniško interoperabilnost, od leta 2017 opremljen celoten koridor D. Ta predstavlja skoraj 80% jedrnega železniškega omrežja v Sloveniji. Do predvidoma decembra 2022 pa bo z ETCS sistemom pokrito celotno jedrno omrežje.
Dobova-Zidani Most
Da bo s sistemom ETCS pokrito celotno jedrno železniško omrežje v Sloveniji morata biti dokončana še odseka Dobova-Zidani Most in Pragersko-Maribor-Šentilj, ki skupaj merita okoli 90 km. Odsek železniške proge d.m.-Dobova-Zidani Most je bil 27.8.2019 po uspešno zaključenem tehnične pregledu, dokončan. Kot so sporočili iz Direkciji RS za infrastrukturo, na tem odseku od 2.9.2019 že poteka poskusno obratovanje.
Pragersko-Maribor-Šentilj
Drugi odsek pa bo razdeljen na dva pododseka, in sicer Pragersko-Maribor Tezno ter Maribor-Šentilj-d.m. Iz DRSI-ja so sporočili, da bo izvajalec del na odseku Pragersko-Maribor Tezno v delo uveden predvidoma v začetku januarja 2020, na odseku Maribor-Šentilj-d.m. pa decembra 2021. Projekt izgradnje ETCS sistema teče skladno s terminskim planom, zaključek pa je predviden decembra 2022.
Zakaj ETCS?
Države članice EU imajo trenutno vgrajene nacionalne sisteme za nadzor in vodenje vlakov, skupno jih je več kot 20. To pa onemogoča neprekinjen in preprost čezmejni železniški promet, saj je treba, ali menjati lokomotivo, ali pa na lokomotivo nacionalne sisteme za nadzor in vodenje vlakov. Poleg odprave postankov na državnih mejah, ETCS sistem povečuje prepustnost železniškega omrežja in hitrost. V Sloveniji imamo na koridorju D v 412 km uveden sistem ETCS nivoja 1, verzije 2.3.0d (Baseline 2), na Dobova-Zidani Most pa ETCS nivoja 1, Baseline 3, ta bo vzpostavljen tudi na odseku Pragersko-Maribor-Šentilj.