Slovenske železnice bodo v sezoni 2020-2021 predvidoma dobile 5 električnih Stadler Flirt in 5 dizelskih Stadler Flirt potniških vlakov. Prva bo dobavljena dizelska garnitura in s tem bo tudi na neelektrificiranih progah na voljo internet na vlaku.
NOVO: Prvi vlak je že iz tovarne
Wi-Fi na vlakih Stadler že ob vpeljavi
Slovenske železnice bodo do konca leta 2019 internet na vlaku ponudile na 32-ih električnih vlakih, 30-ih Siemens Desiro (20 tročlenikov in 10 dvočlenikov / EMG 312) ter dveh vlakih Pendolino (EMG 310). S tem bodo internet na vlaku ponudili na 503.5 km elektrificiranih progah. Kot so pojasnili pri Slovenskih železnicah, bodo novi vlaki Stadler že ob vpeljavi opremljeni z Wi-Fi omrežjem in bodo tako omogočali internet na vlaku na območju kjer je na voljo mobilni signal na razpolago.
Internet na vlaku tudi na regionalnih progah
Ker vlak deluje kot nekakšna Faradayeva kletka, je signal v notranjosti potniških garnitur precej slabši kot na zunanji strani vlaka. Wi-Fi internet bo tako potnikom na voljo marsikje, kjer ga trenutno ni, a v Sloveniji je železniško omrežje marsikje speljano po nenaseljenem območju, to pa pomeni, da je tam mobilni signal slab.
Telekom Slovenije in A1 Slovenija
Kot so za Uporabno stran pojasnili pri Slovenskih železnicah, bodo internet na vlaku ponujali na območjih, kjer je na voljo signal Telekoma Slovenije in/ali A1 Slovenija. Na tak način bodo zagotovili večjo pokritost, a vseeno bodo ostala področja kjer internet ne bo na voljo, saj določenih delov Slovenije ne pokriva noben operater. Po podatkih AKOS-a je Telekom Slovenije z LTE omrežjem v začetku leta 2019 pokrival 96.9% Slovenije, A1 Slovenija pa 95.1%. Za primerjavo, Telemach je pokrival 90.9% ozemlja Slovenije.
Najprej kamniška proga in dolenjska proti Novemu mestu
Prvih pet dizelskih potniških garnitur bo nadomestilo vlake SŽ 713/715 t.i. kanarčke, ki vozijo na kamniški progi (Ljubljana – Kamnik) in dolenjski progi do Novega mesta (Ljubljana – Novo mesto). Potniki na teh regionalnih progah bodo tudi prvi, ki bodo dobili možnost Wi-Fi-ja na vlaku. Slovenske železnice so sicer skupaj naročile 52 novih vlakov Stadler. Električnih bo 31, od tega 21 večsistemskih enonadstropnih FLIRT in 10 enosistemskih dvonadstropnih KISS, dizelskih pa 21.
Foto: Luxon Sp. z o.o